معرفی اقدام پژوهی
چگونه توانستم از طریق آموزش مهارت Reading نمره نهایی و درصد زبان در آزمونهای قلم چی یک دانش آموز را افزایش دهم ؟
موضوع اقدام پژوهی :
چگونه توانستم از طریق آموزش مهارت Reading نمره نهایی و درصد زبان در آزمونهای قلم چی یک دانش آموز را افزایش دهم ؟
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و هفت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
استراتژی های قبل از خواندن متن: 9
استراتژی های حین خواندن متن : 9
استراتژی های بعد از خواندن متن: 9
آنچه اقدام پژوه را برآن داشت تا برای این دانش آموز چاره ای بیندیشد؟. 10
گرد آوری وتحلیل داده ها( اطلاعات اولیه) : شواهد (1) 12
شواهد اولیه 1_ پرسش نامه یک.. 14
شواهداولیه( 1):پرسش نامه 2. 15
ب) شاخص های کمی:(شواهد اولیه 1) 16
چگونگی اجرای راه حل های پیشنهادی و نظارت بر اجرای آنها : 17
1.ایجاد رابطه صمیمی با دانش آموز : 17
2.شرکت دادن دانش آموز در فعالیت های گروهی کلاس و تغییردادن جای نشستن دانش آموز مذکور. 18
3.تاکید بر خواندن داستان های کوتاه انگلیسی و تلاش برای درک مفهوم متن وبدون توجه به لغات ناآشنا 18
5.آموزش استراتژی های قبل، حین و بعد از خواندن یک متن انگلیسی. 19
7.نمایش فیلم های کوتاه به زبان انگلیسی در کلاس درس جهت علاقه مند کردن دانش آموزان به این درس . 20
8..برگزار کردن کلاسهای جبرانی برای دانش آموزان ضعیف.. 20
شاخص های کیفی وضع مطلوب: شواهد 2. 21
شاخص های کمی وضع مطلوب: شواهد 2. 23
ارز یابی راه حل ها و اعتبار سنجی : 24
چکیده :
سال تحصیلی در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه فضیلت شروع شده بود و من به عنوان دبیر درس زبان انگلیسی این آموزشگاه مشغول به تدریس شدم ، در کلاس سوم تجربی مشاهده کردم دانش اموز آرزو . و . در کلاس درس دارای استرس و نگرانی است و این استرس به وضوح در چهره ی او نمایان بود ، به عنوان دبیر درس زبان انگلیسی وظیفه خودم دانستم که این موضوع را بررسی کنم و مشکل استرس آرزو . و . را حل کنم ، برای کشف علت این استرس و نگرانی اولین قدم را در صحبت کردن با دانش آموز دیدم و از او در مورد روش مطالعه زبان انگلیسی سوال کردم ، متوجه شدم که این دانش آموز روش مطالعه کاملا اشتباهی دارد ، سپس در قدم بعد خواستم وضعیت دیگر درس های این دانش آموز را بدانم ، از همکاران سوال کردم بعد از مشورت و سوال از همکاران متوجه شدم که در دروس دیگر نمرات خوبی کسب کرده است یعنی توانایی دارد و خودش هم علاقه مند است به یادگیری و اما متاسفانه تا آن روز هیچ کس او را با روش صحیح آموختن این درس آشنا نکرده بود.
در ابتدا رابطه ی عاطفی خیلی خوبی با آرزو برقرار کردم وبه او گفتم که نمر ه مهم نیست بلکه مهم این است که تو بتوانی یک متن یا حتی یک داستان کوتاه انگلیسی بخوانی و معنی و مفهوم آن را درک کنی و از خواندنش لذت ببری . ّبرای این کار او را با مهارت های صحیح Reading Comprehension یا همان درک مطلب آشنا کردم .
خوشبختانه آرزو با گرفتن نمره ی 19 در امتحان نهایی نتیجه این اقدامات را به خوبی نشان داد و امسال هم دانش آموز اینجانب بوده و توانسته در آزمون های قلم چی بالای 50 درصد زبان را جواب بدهد .
کلید واژه ها: درک مطلب یا Reading Comprehension ، داستان کوتاه انگلیسی ، روش صحیح مطالعه زبان انگلیسی.