408 – چگونه توانستم با استفاده ازپرسش شفاهی یادگیری درس اقتصاد را در دانش آموزان افزایش دهم .

408 – چگونه توانستم با استفاده ازپرسش شفاهی یادگیری درس اقتصاد را در دانش آموزان افزایش دهم .

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 189 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 18 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم با استفاده ازپرسش شفاهی یادگیری درس اقتصاد را در دانش آموزان افزایش دهم .

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم با استفاده ازپرسش شفاهی یادگیری درس اقتصاد را در دانش آموزان افزایش دهم .

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی و هفت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 6

مقدمه 7

بیان مساله 8

توصیف وضعیت موجود: 10

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد 1 ) 10

تجزیه وتحلیل داده ها 11

نظرات همکاران: 11

نظرات دانش آموزان : 12

یافته های علمی. 13

مراحل اجرای روش بحث گروهی. 15

محدودیتها 17

اجرای راه حل جدید : 21

الف ) بهتر است زمان پرسش کوتاه باشد . 21

ب) شاگردان از قبل خبر داشته باشند که پرسش کلاسی دارند. 21

ج) یا اسان باشد یا متوسط (هر گز سخت نباشد ) 21

د) بیشتر پرسشها از مطالبی باشد که مرتبط باکتاب است . 21

ه ) حجم درسی که پرسش از ان به عمل می اید کم باشد. 21

و) تعداد سئوالات هر پرسش کم وتعداد کلی پرسشهای کلاسی زیاد باشد . 21

ز) پرسش حتما در ابتدای ساعت درس بعمل اید (تا اضطراب ناشی از ان تمام شود. 21

ح) اگر ممکن است پاسخ های غلطتوسط خود دانش اموزان تصحیح(منظور پاسخ درست دادهشود تا حواس همه جمع شود) 21

ط) حتما به نحوی درنمرات اصلی تا ثیر داده شود (لاز م است که از این مطلب دانش اموزان مطلع باشند ) 21

ارزشیابی شفاهی. 21

اولین ازرشیابی کلاس: 22

ضرورت پرسشهای شفاهی. 23

مزایای پرسشهای شفاهی. 24

شناساندن ارزش مشارکت کلامی در کلاس به شاگردان. 25

فن سوال کردن و استفاده از وقت انتظار 28

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2 ) 30

راههای علاقه مندی دانش آموزان شرکت در پرسشهای کلاسی. 32

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس: 32

نتیجه گیری : 34

پیشنهادات. 36

منابع قابل استفاده : 37

  چکیده

باید گفت در صدها صفحه هم نمی توان به تمام ابعاد پرسش پای تخته پرداخت . خیلی از معلمان طبق عادت و براساس مشاهدات دوران دانش آموزی خود و یا براثر فشار مدرسه یا بازرسان ، خود را موظف می دانند هر جلسه یا چند جلسه یکبار از تعدادی از دانش آموزان به رسم قدیم ، چند پرسش شفاهی در پای تخته از دانش آموزان مطرح و نمراتی را از صفر تا بیست بدان اختصاص دهند . با درج این مطلب هیچگاه نمی خواهیم وانمود کنیم که پرسش شفاهی دارای خاصیت نیست و باید حذف شود اما سئوال این است که چه میزان از امتحانات پایان ترم یا پایان سال را پرسش های شفاهی تشکیل می دهد ؟ مرسوم است که امتحان خرداد برای دروس مختلف به صورت کتبی و از تمام کتاب برگزار می شود و ملاک ارتقاء به پایه بالاتر را همین نمرات مشخص می کند ، آیا واقعا” پرسش شفاهی در پایان ترم برای خیلی از دروس مانند ریاضی ، علوم ، دینی ، تاریخ و غیره از نمره 20 ورقه ، سهمی دارد ؟( سوای سهم نمرات ارزشیابی مستمر کلاسی . در هنگام پرسش شفاهی در کلاس ، باید تمام دانش آموزان در جای خود ساکت نشسته  و منتظر خواندن اسم خود باشند تا پای تخته بروند و بعضی وقت مقدار زیادی از وقت کلاس را به خود اختصاص میدهد ، در این میان کسل و بی حوصله شدن دانش آموزان در اثر سکوت مطلق جای تعمق دارد و مقدار زیادی از انرژی معلم را تاپایان وقت کلاس خواهد گرفت .بعضی از معلمان ابتدا درس جدید را تدریس و سپس در پایان وقت نسبت به پرسش از دانش آموزان از دروس جلسه قبل ، اقدام مینمایند ، که بدیهی است حواس خیلی از شاگردان صرفا” به اضطراب پرسش پای تخته ، معطوف شده و حتی توجهی به تدریس نخواهند داشت … اینجانب در اقدام پژوهی حاضر قصد دارم به راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی برای یادگیری درس اقتصاد پرداخته و راهکارهای آن را در اختیار همکاران عزیزم قرار دهم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید