247 – چگونه توانستم سطح یادگیری ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را بهبود بخشم

247 – چگونه توانستم سطح یادگیری ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را بهبود بخشم

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 58 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 3 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم سطح یادگیری ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را بهبود بخشم

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم سطح یادگیری ریاضی دانش آموزان کلاس ششم را بهبود بخشم

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی و یک صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده : 5

کلید واژه : 5

مقدمه. 6

اهداف تحقیق.. 6

توصیف وضعیت موجود: 7

تعاریف : 8

آموزش برای یادگیری اکتشافی : 9

هدف ها و ویژگی های روش آموزش برای یادگیری اکتشافی.. 9

آموزش به کمک یادگیری مشارکتی : 10

یادگیری مبتنی بر مسأله چیست ؟. 10

چه راهبردهایی باید برای حل مسئله تدریس شود : 11

پیشینه نظری.. 11

پیشینه عملی.. 12

شواهد 1. 13

نظر سنجی از اولیا 13

مصاحبه با دانش آموزان. 14

مشاهده ی رفتار دانش آموزان. 14

بررسی نمودار درسی دانش آموزان : ( معدل هر درس ) 15

بررسی روش‌های تدریس وفعالیت‌های یاددهی–یادگیری: 15

تجزیه و تحلیل داده ها و تفسیر آن ها 15

1-    دید ونگرش منفی دانش آموزان نسبت به ریاضی.. 15

2-  عدم توجه به تفاوت های فردی.. 16

3-عدم اعتماد به نفس و وجود اضطراب در دانش آموزان خصوصا هنگام امتحان. 16

4-    عدم مشارکت و فعال بودن دانش آموزان در فرایند تدریس… 16

5- عدم استفاده وتوجه به کاربردهای ریاضی درکتاب های درسی وتدریس… 17

6- عدم توجه به پیش نیازهای دروس جدید : 17

7- بالا بودن حجم کتاب درسی : 18

8-    عدم انجام ارزشیابی های صحیح : 18

راهکارهای پیشنهادی : 19

1-    در زنگ ریاضی کلاسی شاد وبا نشاط داشته باشیم. 19

2-    به پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری دانش آموزان توجه کنیم. 19

3- در کلاس محیطی حمایت کننده به وجود بیاوریم تا اعتماد به نفس دانش آموزان افزایش یابد. 20

4- یادگیری به بهترین نحو. 20

5-در حل مساله ها به دانش آموزان یاد بدهیم که باید قدم به قدم پیش بروند. 21

6- در نظر گرفتن سیر تفکر دانش آموزان. 22

انتخاب راه حل ها : 23

اعتبار بخشی به راه حل ها : 24

اجرای راه حل ها : 24

گردآوری اطلاعات ( شواهد2 ) : 27

نتیجه گیری : 28

پیشنهادات : 28

منابع : 29

پیوست ها : 30

پیوست 1. 30

جدول فراوانی نمرات ریاضی قبل از انجام راه حل (پیوست 3) 30

نمونه ای از الگوریتم ضرب دو عدد اعشاری (پیوست 4) 31

آیین نامه انجمن دانش آموزان ریاضی دان (پیوست 5) 31

جدول مقایسه فراوانی نمرات ریاضی بعد از اجرای راه حل (پیوست 7) 32

چکیده :

اقدام پژوهی حاضر با هدف بررسی و رفع مشکل یادگیری درس ریاضی دانش آموزان پایه ششم تدوین شده است. درس ریاضی در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درسی مشکل‌آفرین شده است تا جایی که دانش آموزان برای حل مسایل به دیگران تکیه می کنند. تکرار این کار باعث کم شدن علاقه ، عدم انجام  درست تکالیف ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس و … در برخی از دانش آموزان شده است . بعد از بررسی مسایل فوق با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس  و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار گرفت وبا راهکارهایی نظیر استفاده از روش های فعال تدریس ، نحوه‌ی درست تفهیم مسایل وتوجه به تفاوتهای فردی به این نتیجه رسیدم که کلاس درس ،  روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس باید طوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند و دانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ، انجام تکالیف به موقع و از همه مهم‌تر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند.

کلید واژه : یادگیری ریاضی – تفاوت های فردی- روش های نوین – نگرش مثبت – حل مسأله

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

2000 تومان – خرید

پاسخ دهید