197 -چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس علوم زیست و بهداشت را بهبود بخشم ؟

197 -چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس علوم زیست و بهداشت را بهبود بخشم ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 46 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 آگوست 2019

به روز رسانی در: 30 آگوست 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس علوم زیست و بهداشت را بهبود بخشم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس علوم زیست و بهداشت را بهبود بخشم ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و هفت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست

چکیده : 4

مقدمه : 5

بررسی وضع موجود: 5

بیان مسئله: 6

جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱): 7

پیشینه تحقیق: 8

۵-۱٫دریس : 8

۵-۲٫مفهوم خلاقیت : 9

۵-۳٫ فرایند خلاقیت : 10

۵-۴٫آموزش پرورش و خلاقیت : 10

۶-۱٫ تقاضاها: 12

۶-۲٫ شاخص های کلاس فعال.. 12

۶-۳٫  ویژگی های یک معلم خوب : 13

۶-۴٫ ویژگی تدریس خوب: 13

اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن : 14

۸-۱٫ تفهیم اهمیت و ارزش درس علوم زیستی و بهداشت به دانش آموزان: 15

۸-۲٫ تلفیق تکنیک های خلاقیت با روشهای تدریس: 15

۸-۲-۱٫تکنیک خلاقیت  یورش فکری و تدریس علوم زیستی : 16

۸-۲-۱-۱٫ روش اجرای تدریس علوم زیستی به روش یورش فکری: 16

۸-۲-۲٫ تکنیک خلاقیت دلفی وتدریس علوم زیستی : 17

۸-۲-۳٫تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز  وتدریس علوم زیستی: 18

۸-۲-۴٫ تکنیک خلاقیت شوخی وتدریس علوم زیستی : 18

۸-۳٫ برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان: 19

۸-۳-۱٫شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند : 19

۸-۳-۲٫ شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند : 19

۸-۳-۳٫ شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند : 20

۸-۳-۴٫ شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند : 20

۸-۳-۵٫  مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس : 21

گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲): 21

نتیجه گیری : 23

منابع : 24

چکیده :

هدف این پژوهش بهبود وضعیت  یادگیری درس علوم زیستی و بهداشت  دانش آموزان اول دبیرستان به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال اول دبیرستان است که تعداد ۱۶ نفر از آنها تکرار پایه بودند و تمامی این۱۶ نفر در سال قبل از درس علوم زیستی و بهداشت  افتاده بودند . در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت  (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله  روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و  نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس علوم زیستی و بهداشت دانش آموزان سال اول دبیرستان شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .در نهایت اینکه, آزمون پایانی این درس بطور هماهنگ درسراسر کشور برگزار شد وتمامی دانش آموزان در این درس قبول شدند و حتی تعدادی آزآنها رشته تحصیلی علوم تجربی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نمودند.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

2000 تومان – خرید

پاسخ دهید