معرفی اقدام پژوهی
چگونه توانستم درس املا را در دانش آموزان تقویت کنم ؟
موضوع اقدام پژوهی :
چگونه توانستم درس املا را در دانش آموزان تقویت کنم ؟
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و نه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
ب – گرفتن ازمون املا و بررسی آنها 8
1 – اشتباه در نقطهگذاری حروف : 8
5 – خطاها و علل نارسانویسی : 9
ج – ترسیم جداول و نمودارهای اختلالات املانویسی دانش آموزان : 11
نمودار تعداد دانش آموزان با اختلالا مختلف : 12
و – مطالعه مقالات و کتاب ها (پیشینه تحقیق ) 12
انواع اشتباهات املا نویسی : 13
عوامل مشکلساز در املانویسی.. 14
درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی.. 17
راه حل های پیشنهادی ( رد یا قبول ) 20
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 21
ارزیابی از اقدام های جدید (گردآوری شواهد (2) ) 23
نمودار مربوط به مشکلاتت و اختلالات املا نویسی : 23
چکیده
املا، به معنی جانشین ساختن صحیح صورت نوشتاری کلمات و حروف به جای صورت آوایی آنهاست.
اصطلاح دیس گرافی نیز برای کودکانی اطلاق میشود که علیرغم هوش طبیعی، بسیار بد مینویسند. برخی معتقدند که بدنویسی این کودکان معمولاً به دلیل عدم هماهنگی حرکتی آنان است اما به هر حال نوشتن باید به عنوان یک عمل پیچیده که شامل رشد ذهنی، مهارتهای حرکتی و بینایی است، در نظر گرفته شود.
با توجه به اینکه معمولاً بیان محاورهای کلمات و نوشتن رسمی آنها در بسیاری از موارد با یکدیگر تطابق ندارد لذا املا نوشتن کار دشواری است.
اینجانب در سال تحصیلی 1396- 1395 به عنوان آموزگار پایه ………….. ، با دانش آموزانی مواجه بودم که دارای ضعف در املا نویسی بودند . باید دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا راه حل هایی برای بهتر شدن و تقویت املای انها اتخاذ نمایم .
بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه تحلیل آن ، با روش هایی هچون ، افزایش تمرکز در دانش آموزان ، تقویت عضلات ، تقویت حافظه دیداری و شنوایی و روش های جدید املاگویی ضعف آنها را در درس املا کاهش دادم .
نکات کلیدی :
دانش آموز – درس املا – اختلالات املا – درمان