معرفی اقدام پژوهی
چگونه توانستم مهارت روخوانی را در دانش آموز پایه دوم ابتدایی تقویت نمایم؟.
موضوع اقدام پژوهی :
چگونه توانستم مهارت روخوانی را در دانش آموز پایه دوم ابتدایی تقویت نمایم؟
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و سه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
بیان مسئله و توصیف وضعیت موجود: 5
گرد آوری شواهد اوّل (گردآوری اطّلاعات ): 5
ملاکهای تشخیص اختلال خواندن در مدرسه. 7
عوامل دخیل در اختلال خواندن. 8
عواملی که در آموزش می بایستی مورد توجه باشد. 9
انواع مشکلات خواندن و راهکارهای درمانی.. 9
1-آینه خوانی یا وارونه خوانی. 9
3-جایگزین کردن یک کلمه بجای کلمه دیگر(تغییرافعال به میل خود) 12
5-اضافه کردن کلمات به جمله. 14
6-کلمه به کلمه خواندن ومکث زیاد روی کلمات.. 15
چکیده :
بهبود و پیشرفت سواد خواندن دانش آموزان از وظایف اصلی نظامهای آموزشی کشور است. ارتقای این مهارت، باید یکی از نتایج و پیامدهای قطعی نظامهای آموزش باشد؛ طوری که دیگر نیازمند برنامههای تکمیلی بهبود سواد خواندن دانش آموزان نباشیم.
باید بدانید که رابطه مستقیمی بین «نگرش مثبت» دانش آموزان نسبت به خواندن و «توانایی خواندن» آنان وجود دارد.
خواندن یکی از پیشرفته ترین وپیچیده ترین تواناییهای ذهنی انسان است.خواندن یعنی ارتباط کلی فرد بایک سری اطلاعات سمبلیک (نمادین)که به جنبه بصری یادگیری اطلاق می شود(یعنی تبدیل نوشتاری به گفتاری).
اینجانب …………….. در سال تحصیلی 1396-1395 در پایه دوم ابتدایی با دانش آموزی برخورد کردم که مشکل خواندن داشت . او بسیار کند می خواند ، بیشتر کلمات را اشتباه می خواند ، در هنگام خواندن استرس داشت و اعتماد به نفس پائینی داشت.
با دیدن مشکلات او در صدد رفع آن بر آمدم . بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن با راه حل هایی تقویت حافظه دیداری و شنیداری و کنترل تنفس مشکل او را در خواندن تا حدود زیادی برطرف ساختم .
نکات کلیدی :
دانش آموزان – مهارت روخوانی – راهکارها