295 – چگونه توانستم با بکارگیری اصول مدیریتی S5 همکاران مدرسه را توانمند تر کنم .

295 – چگونه توانستم با بکارگیری اصول مدیریتی S5 همکاران مدرسه را توانمند تر کنم .

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 280 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 6 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 6 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم با بکارگیری اصول مدیریتی S5 همکاران مدرسه را توانمند تر کنم .

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم با بکارگیری اصول مدیریتی S5 همکاران مدرسه را توانمند تر کنم .

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و دو صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه. 4

اهداف… 6

بیان مسئله. 6

آماده سازی شرایط… 7

بیان وضعیت مطلوب… 7

بیان وضعیت موجود. 8

گردآوری اطلاعات و شواهد 1 : 8

ملاک ها و نشانه نگری مربوط به وضعیت موجود. 8

نتایجی برای وضعیت موجود عبارتند از: 8

ضرورت انجام طرح.. 9

آنچه لازم است تغییر یابد. 10

پنج اس را پنج ت نیز می نامند که عبارتند از: 10

توافق درمورد راه حل های اجرایی.. 11

تدوین برنامه ی اجرایی توانمندسازی کارکنان.. 11

اجرای اقدام بهینه. 13

بخش اول، توانمندسازی از طریق دانش افزایی و مطالعه. 13

بخش دوم: توانمندسازی کارکنان از طریق شاداب سازی محیط مدرسه،  تقویت انگیزه و اعتماد به نفس در آنان  14

بخش سوم: تشکیل کمیته های اجرایی.. 16

گرد آوری داده ها  و شواهد 2 (بعد از اجرای طرح ) 20

تحلیل شواهد و تأثیر اقدام بهینه. 20

ارزیابی و اعتبار بخشی.. 21

گردهم آیی ناظران طرح و نظرخواهی از آنان: 21

ارزیابی طرح توسط ناظران و همکاران: 21

فهرست منابع.. 22

 

 

چکیده

اینجانب به عنوان مدیر مدرسه در سال تحصیلی ………………. ، مشاهده کردم که همکارانم علاقه و رغبت چندانی به امر تدریس از خود نشان نمی دهند.

فقط جهت انجام وظیفه در کلاس و مدرسه حضور می یابند. علاقه ای به مطالعه و خواندن  کتب روش تدریس یا دیگر کتب علمی ندارند. تلاش هایی در جهت علاقمند کردن آن ها به         فعال سازی در تدریس و مطالعه در سال گذشته نیز انجام شد که متأسفانه نتیجه مطلوب          موردنظر بدست نیامد.

با توجه به بذرهای سال گذشته، دامنه ی فعالیت را گسترده تر نموده و محیط را جهت                      « توانمندسازی» همکاران با سر لوحه قرار دادن اصول مدیریتی دیگری به نام s5                         ( که شهرت جهانی نیز دارد)، محیا نموده که این اصول بسیار ساده و قابل اجرا عبارتند از:

ساماندهی، نظم و ترتیب، انظباط، پاکیزه سازی و استاندارد سازی . با توجه به دلایل فوق اجرای این طرح را ضروری دانسته و اقداماتی از قبیل: تهیه جزوه ای از اصول قابل اجرای این نظام و در اختیار گذاشتن آن جهت استفاده همکاران تا با این بینش نو، محیط و فضای آموزشی« خانه دوّم» خود را بتوانند تغییر دهند، تهیه گنجینه ای از کتب تخصصی هر پایه، اشتراک رایگان همکاران در مجلات رشد، تشکیل کمیته پژوهشی مدرسه برای اقدامات، تهیه دفتر خلاقیت ها و ابتکاران همکاران، برگزاری جشن تولد همکاران در مدرسه، برگزاری بازدید و اردوهای تفریحی زیارتی، اجرای طرح معلم افتخاری، مشارکت همکاران و دانش آموزان در مسئولیت پذیری و اجرای                 برنامه ها و مراسمات، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتب و … اجرا شد.

 

 

پس از اجرای این اقدامات، نتایج قابل قبولی بدست آمد از جمله: افزایش سرعت انجام کارها، بوجود آمدن محیطی شاداب و بهداشتی برای دانش آموزان، پاکیزگی محیط کار توسط همکاران به ویژه اشاعه « فرهنگ کثیف نکردن» به جای تمیز کردن مُستمر، احساس غرور و شخصیت و احترام کارکنان در محیط دلپذیر و مطلوب و عاری از تنش، پیشرفت چشمگیر فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، افزایش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، افزایش خلاقیت ها، کاهش تنش زدایی و استرس در دانش آموزان و همکاران و هدف نهایی کاهش میزان وقفه کاری، تقویت کنترل فرآیندها و ایجاد جوی سالم و سازنده ی آموزشی در محیط کار را می توان اشاره کرد.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید