معرفی اقدام پژوهی
اقدام پژوهی درباره مدرسه گریزی
موضوع اقدام پژوهی : چگونه توانستم علل مدرسه گریزی حسین را کاهش دهم – قابل استفاده برای همه دوره های ابتدایی – فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات پانزده صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قراردادده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
توصیف وضعیت موجودوبیان مساله: 7
گردآوری اطلاعات ،تجزیه وتحلیل وارائه راهکارموقتی.. 8
ارزشیابی تأثیراقدام جدید وتعیین اعتبارآن.. 11
راهکارهایی برای حل مشکل مشابه درخانواده ها 14
چکیده:
دراین اقدام پژوهی که موضوع آن جلوگیری ازمدرسه گریزی حسین می باشد.هدف این بودکه دانش آموزمذکوررابه حضورمنظم درمدرسه وکاهش اضطراب( تعلق به خانواده) دراوسوق دهیم ؛برای این منظورازروش تحقیق اقدام پژوهی استفاده کردیم .من که معاون اجرایی مجتمع بودم باکمک مدیرومشاورمدرسه ومعاون آموزگار بادعوت ااولیای دانش آموزوچندین جلسه بحث وگفتگووارائه رهنمود(عدم ترک خانه درموقع برگشتن فرزندش ازمدرسه واستقبال ازاو)وازهمه مهم تردادن مسولیت وبزرگ ترجلوه دادن نقاط قوت دانش آموزتوانستیم رفتاردانش آموزرااصلاح کنیم.وبه این نتیجه رسیدیم که نیازبه تعلق به خانواده بایددرکودک تأمین شودتااو آرامش روانی داشته باشدوباخیال راحت درسرکلاس درس حاضرشود.
کلیدواژه ها:
مدرسه گریزی،مسوولیت،تعلّق
برای گردآوری اطلاعات طی چندین جلسه با مدیر مدرسه مربوطه که خودش معلم این دانش آموزهم بود،همچنین اولیای اوودرپی آن مطرح کردن موضوع درجلسه ی شورای معلمان ومصاحبه باخوددانش آموز به این نتیجه رسیدیم که :
1- برای تشویق اوبرای ماندن درمدرسه ،جوایزی درقبال پیشرفت تحصیلی( ولوبه مقدارکم )درحضوردانش آموزان به اوداده شود.
2- درزنگ های تفریح به اومسولیت( دربان)بدهیم تاخودش مانع رفتن سایردانش آموزان ازمدرسه شود.
3- درصورت لزوم ارجاع به مشاورمجتمع
4- صحبت باخوددانش آموزونصیحت او
5- ارتباط صمیمی ودوستانه معاون آموزگاروسایرمعلمان بااو
6- تعویض جای نشستن دانش آموز درنیمکت هابادانش اموزان دیگر
شواهد2
دانش آموز حسین درطول یک هفته بعدازاجرای راهکارهای پیشنهادی، حضوردرکلاسش منظم بود.به گفته پدرومادرش دیگرکمتربهانه می گرفت.حتی تنهایی ویابادوستانش به مدرسه می رفت . مدیر مدرسه هم ازرفتاروآرامش اودرکلاس ومدرسه رضایت داشت.