268 – چگونه می توانم اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD)رادردانش آموز کم توان ذهنی درمان کنم؟

268 – چگونه می توانم اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD)رادردانش آموز کم توان ذهنی درمان کنم؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 55 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 4 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه می توانم اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD)رادردانش آموز کم توان ذهنی درمان کنم؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه می توانم اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD)رادردانش آموز کم توان ذهنی درمان کنم؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات چهل و چهار صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 5

مقدمه. 6

توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله. 7

پیامد و ضرورت مسئله. 8

جمع آوری اطلاعات (شواهد 1) 9

مشخصات آزمودنی.. 9

اختلال بی اعتنایی مقابله ای.. 11

سبب شناسی.. 11

درمان. 13

روش هایی که برای جمع آوری اطلاعات استفاده کردم عبارتنداز: 13

2.پرسشنامه ی علائم مرضی کودکان CSI-4. 14

فرم ویژه ی معلم. 15

فرم ویژه ی والدین.. 16

3.آزمون اندریافت کودکان( CAT) 17

تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها 20

شناسایی و انتخاب را ه حل های موقتی.. 21

اجرای راه حل های جدید. 22

آموزش والدینی بارکلی.. 22

آموزش مهارت های اجتماعی.. 24

پرورش استقلال. 25

تقویت اعتماد به نفس… 26

رفتار درمانی فردی کودک.. 27

قرارداد همبستگی: 27

تکنیک توقف موقت بازی: 28

آموزش آرمیدگی به محدثه: 29

روش ایفای نقش: 29

روش الگوسازی: 30

رژیم غذایی مناسب.. 30

جمع آوری اطلاعات (شواهد2) 30

پرسشنامه ی علائم مرضی کودکان CSI-4. 31

فرم ویژه ی معلم. 31

فرم ویژه ی والدین.. 32

نیمرخ نمره های ملاک پرسشنامه والد و معلم. 32

جدول الف.نمودار قبل از درمان. 32

جدول ب: نمودار بعد از درمان. 33

آزمون اندیافت کودکان(CAT) 34

نمره گذاری آزمون قبل از درمان. 34

نمره گذاری آزمون بعداز درمان. 35

مشاهدات طبیعی.. 36

جدول سیاهه ی رفتار (شواهد2) 36

ارزشیابی تاثیراقدام جدید وتعین اعتبارآن. 38

تجدیدنظر وگزارش نهایی.. 39

نتیجه گیری.. 40

توصیه ها و پیشنهادها 41

منابع و ماخذ. 42

چکیده

    اختلال بی اعتنایی مقابله ای ،یکی از اختلالات دوران کودکی و نوجوانی می باشد،که در آن کودک مبتلا به آن رفتارهای متمردانه،ناسازگارانه یا خصمانه دربرابر منابع اقتدار نشان می دهد.

       دراین پژوهش سعی کردم تا اختلال بی اعتنایی مقابله ای در محدثه،دانش آموز کلاس دوم رادرمان کنم .محدثه براساس DSM-IV دارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای می باشد.

    در این پژوهش ،برای درمان این اختلال از روش های درمانی،کمک گرفته شد.یکی از روش های درمانی استفاده از آموزش والدینی بارکلی است و باعث افزایش مهارت والدین درتوجه انتخابی به رفتارهای کودک،بیان دستورات صحیح و واضح و به کار گیری تمرینات انضباطی موثر،شده است.ازدیگر روش های درمان برای محدثه آموزش مهارت های اجتماعی از طریق بازی های گروهی ،پرورش استقلال،تقویت اعتماد به نفس و رفتاردرمانی فردی می باشد.

      بااستفاده از پرسشنامه ی علائم مرضی کودکانCSI-4 ،آزمون اندریافت کودکان CAT

و مشاهدات طبیعی سعی در جمع آوری اطلاعات نمودم.روش های درمانی ذکر شده

رااجرانمودم.تجزیه وتحلیل اطلاعات از طریق ترسیم جدول،نمودار نیمرخ وفرم های مربوط به

تست های نام برده شده ،صورت گرفته است.بعد از اجرا،مشخص شد استفاده از روش های

 درمانی ،تاحدچشمگیری باعث بهبود و درمان اختلال بی اعتنایی مقابله ای در محدثه شده

است.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

2000 تومان – خرید

پاسخ دهید