معرفی اقدام پژوهی
چگونه توانستم جلو خصلت دروغگویی یکی از دانش آموزان را گرفته و آن را برطرف سازم .
موضوع اقدام پژوهی :
چگونه توانستم جلو خصلت دروغگویی یکی از دانش آموزان را گرفته و آن را برطرف سازم .
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و هشت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها: 13
نشانه های رفتار دروغگویی دانش آموز در مدرسه: 16
آثار و پیامدهای دروغگویی درمدرسه. 16
اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها: 19
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار: 22
عوامل عدم راست گویى دانش آموزان: 22
راهکارهای لازم جهت افزایش صداقت در دانش آموزان: 23
صداقت درونی باید بر اساس عقل و خرد پی ریزی شود: 25
چکیده
از آنجایی که شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می گیرد ،پس بهتر است قبل از اینکه او به فردی بالغ تبدیل شود ،خصوصیات مثبت و پسندیده را در او تقویت کنیم تا با همان خصلت های نیکو به دیگر عرصه های زندگی قدم بگذارد.ما باید استعدادها و خصوصیات منفی کودک را شناسایی کرده و سعی در از بین بردن آنها بکنیم . یکی از این انحرافات که یک نوع اختلال شخصیت در فرد محسوب می شود صفت ناپسند دروغگویی است .دروغگویی از جمله مسائلی است که همواره دغدغه خاطر مربیان ، معلمان و اولیا قرار می گیرد . اکثر والدین از دروغگویی کودکان خود شکایت دارند ولی عامل شکل گرفتن این پدیده را در آنها نمی دانند و آگاهی چندانی برای برخورد با این پدیده زشت ندارند و اغلب دست به اقدامات عجولانه و تنبیهات ناروا و تحقیرات بی مورد می زنند که وضعیت را وخیم تر می کند.دروغگویی زمانی اتفاق می افتد که آنان می خواهند چیزی را توصیف نمایند یا به اصطلاح آرزویی کنند که واقعیت آن چیزی بود که می خواستند.در سنین 6 یا 7 سالگی کودکان از زشتی این کار مطلع می شوند. دروغ معمولاً بیان خلاف واقع و یا کتمان یک واقعیت است بنا براین بین این دو جنبه تمایز قایل شویم. بیان خلاف واقع ،ممکن است از روی عمد و یا به واسطه عدم قدرت تشخیص واقعیت باشد . مثلاًکودکی ممکن است چهار کودک را در کوچه دیده باشد و عده آنان را هفت نفر ذکر کند. یک دلیل این بیان غیر واقعی می تواند عدم قدرت تمیز بین 4 و7 باشد و دلیل دیگر این است که او میخواهد بگوید عده بچه ها یی را که دیده خیلی بوده بنابراین آن را افزونتر از واقع بیان کند. بدیهی است که در این قسمت زمینه ذهنی،پیامد های رفتاری و تربیتی را مد نظر قرار دهیم و اگر مسأله عدم تشخیص یا درک ذهنی باشد در این صورت اطلاق درغگویی بعید به نظر می رسد..اینجانب ………… در اقدام پژوهی فوق تلاش نموده ام تا از دروغگویی دانش آموزم علیرضا (اسم مستعار) جلوگیری کرده و راهکار های آن را در اختیار همکاران گرامی قرار دهم.