317 – چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه دهم را در درس فنون ادبی برطرف سازم .

317 – چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه دهم را در درس فنون ادبی برطرف سازم .

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 319 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 11 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه دهم را در درس فنون ادبی برطرف سازم .

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم ضعف دانش آموزان پایه دهم را در درس فنون ادبی برطرف سازم .

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………صفحه

چکیده 1

نکات کلیدی : 1

مقدمه: 2

تعریف و طرح مساله. 6

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مساله: 7

اهداف پژوهش : 8

هدف اصلی : 8

اهداف جزئی : 8

سوالات پژوهش : 9

گردآوری اطلاعات (شواهد): 9

الف – مشاهده : 9

ب-  گرفتن آزمون عملکردی : 10

نمودار نمرات دانش آموزان : 11

ج – مصاحبه با مربی پرورشی و مدیر مدرسه : 11

د – پرسشنامه به دانش آموازن. 11

د) مطالعات کتابخانه ای و پیشینه پژوهش… 12

– روش تدریس به شیوه بحث گروهی: 14

روش تدریس  مشارکتی و روشهای اجرای آن: 15

تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها: 16

انتخاب راه جدید به صورت موقت: 17

اجرای طرح راه جدید و نظارت بر آن: 18

روش تدریس بحث گروهی.. 18

مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی.. 18

1- انتخاب موضوع : 18

2- فراهم کردن زمینه های مشترک: 18

3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی: 18

مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی.. 18

1- وظایف معلم در روش بحث گروهی.. 18

2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه 19

استفاده از روش تدریس مشارکتی : 19

مراحل اجرای تدریس مشارکتی : 20

گرد آوری اطلاعات شواهد (2): 20

الف – مشاهده : 20

ب-  گرفتن آزمون عملکردی : 21

نمودار نمرات بعد از اجرای طرح : 22

ج – مصاحبه با مربی پرورشی و مدیر مدرسه بعد اجرای طرح : 22

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن: 23

مزایای اجرای طرح : 23

نقاط قوت : 24

محدودیت ها : 25

نتیجه‏ گیری.. 25

پیشنهادها: 25

فهرست منابع: 26

 

چکیده

درس علوم و فنون ادبی یکی از مهم ترین درس های رشته علوم انسانی می باشد وضعف یادگیری در این درس سبب ضعف در پایه های بالاتر می شود .

امروز می بینیم که بیشتر فعالیت های یادگیری از طریق همیاری ترغیب می شود. زمینه ی دانشی و عاطفی و اجتماعی به هم پیوند می خورند و جنبه های گوناگون شخصیت فراگیرندگان مورد تایید قرار می گیرند.

آشکار است که دانش آموزان بدون مشارکت و فعالیت نمی توانند در جریان فرایند یادگیری قرار بگیرند و بهره ای از آموزش نمی برند.

اینجانب در مدتی که از سال تحصیلی می گذشت مشاهده می کردم که دانش آموزانم در کلاس درس علوم و فنون ادبی مشارکتی از خودشان نشان نمی دادند.آنها به تنهایی هرکدام تکالیف خود را انجام می دادند . آنها در کلاس بی نظم بودند و علاقه ای به درس نداشتند . با دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا شیوه هایی را در کلاس به کار گیرم تا از طریق آن بتوانم روحیه همکاری را بین دانش آموزان در سرکلاس درس علوم و فنون ادبی افزایش دهم . پس از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک موجود و گردآوری اطلاعات از دانش آموزان و همکاران بر آن شدم تا با استفاده از روشهای تدریس گروهی و مشارکتی روحیه همکاری آنها را برای یادگیری بیشتر افزایش دهم . با اجرای این طرح و نتایج حاصل از ارزشیابی اقدام جدید و تعیین اعتبار آن روند خوبی در مشارکت و فعالیت دانش آموزان در درس علوم و فنون ادبی و در ارتقاء یادگیری در آنها مشاهده کردم.

نکات کلیدی :

دانش آموزان – روش های تدریس مشارکتی و گروهی – ارتقاء یادگیری – راهکارها

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

2000 تومان – خرید

پاسخ دهید