446 – چگونه توانستم اختلال املانویسی دانش آموز پایه اول ابتدایی را برطرف سازم ؟

446 – چگونه توانستم اختلال املانویسی دانش آموز پایه اول ابتدایی را برطرف سازم ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 141 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 21 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 24 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم اختلال املانویسی دانش آموز پایه اول ابتدایی را برطرف سازم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم اختلال املانویسی دانش آموز پایه اول ابتدایی را برطرف سازم ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و شش صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست مطالب

چکیده 6

نکات کلیدی : 6

مقدمه. 7

اهمیت و ضرورت بیان مسأله. 8

توصیف وضعیت موجود. 9

اهداف پژوهش : 9

هدف اصلی : 9

اهداف جزئی : 9

سوالات پژوهش : 9

گردآوری اطلاعات و شواهد (1) 10

الف –  مشاهده 10

ب – گرفتن ازمون املا و بررسی آنها 10

1 – اشتباه در نقطه‌گذاری حروف : 10

2 -ا شکالات مربوط به تشدید: 10

3 – تمیز دیداری : 11

4 – ضعف دقت : 11

5 – خطاها و علل نارسانویسی : 11

ج – ترسیم جداول و نمودارهای اختلالات املانویسی دانش آموز : 12

نمودار مشکلات دانش آموز در درس املا  : 13

ه – مصاحبه با اولیاء: 13

و – مطالعه مقالات و کتاب ها (پیشینه تحقیق ) 13

انواع اشتباهات املا نویسی : 14

عوامل مشکل‌ساز در املانویسی.. 14

ـ اشکال در حافظه دیداری: 14

ـ ضعف در تمیز دیداری: 15

ـ ضعف حساسیت شنیداری: 15

ـ اشکال در حافظه شنیداری: 15

اختلال املانویسی.. 15

انواع خطاهای املایی.. 16

علل مهم نارسا نویسی : 16

درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی.. 17

تجزیه و تحلیل داده‌ها 19

راه حل های پیشنهادی ( رد یا قبول ) 20

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 21

1- افزایش تمرکز در هنگام املاگویی : 21

2- افزایش حافظه شنوایی: 21

3- افزایش حساسیت دیداری: 21

4- افزایش دقت: 22

5- بکاربردن روش های جدید املا. 22

1- استفاده از کارت لغات جدید: 22

2- استفاده از کارت لغات غلط: 22

6 – حل مشکل نارسانویسی.. 22

ارزیابی از اقدام های جدید (گردآوری شواهد (2) ) 22

الف  – مشاهده و نمودار : 23

نمودار مربوط به مشکلاتت و اختلالات املا نویسی : 23

ب – مصاحبه با دانش آموز 23

ج – مصاحبه با والدین : 23

اعتبار سنجی : 24

محدودیت های تحقیق : 24

نتیجه گیری : 24

پیشنهاد ات برای حل مشکلات دانش آموزان در درس املا. 25

منابع و مأخذ. 26

 

چکیده

املا، به معنی جانشین ساختن صحیح صورت نوشتاری کلمات و حروف به جای صورت آوایی آن‌هاست.

اصطلاح دیس گرافی نیز برای کودکانی اطلاق می‌شود که علی‌رغم هوش طبیعی، بسیار بد می‌نویسند. برخی معتقدند که بدنویسی این کودکان معمولاً به دلیل عدم هماهنگی حرکتی آنان است اما به هر حال نوشتن باید به عنوان یک عمل پیچیده که شامل رشد ذهنی، مهارت‌های حرکتی و بینایی است، در نظر گرفته شود.

با توجه به اینکه معمولاً بیان محاوره‌ای کلمات و نوشتن رسمی آنها در بسیاری از موارد با یکدیگر تطابق ندارد لذا املا نوشتن کار دشواری است.

اینجانب ………………… در سال تحصیلی 1397-1396 با دانش آموزی در پایه اول ابتدایی مواجه بودم که دارای اختلال در املا نویسی بود . با دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا راه حل هایی برای بهتر شدن او اتخاذ نمایم .

بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه تحلیل آن ، با روش هایی هچون ، افزایش تمرکز در دانش آمو ، تقویت عضلات ، تقویت حافظه دیداری و شنوایی و روش های جدید املاگویی مشکلات او را در درس املا و فارسی کاهش دادم .

نکات کلیدی :

دانش آموز – درس املا – اختلالات املا و فارسی – درمان

 

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

2000 تومان – خرید

پاسخ دهید