معرفی اقدام پژوهی
چگونه توانستم دانش آموزان را طرح تفکیک زباله و زمین پاک علاقمند سازم ؟
موضوع اقدام پژوهی :
چگونه توانستم دانش آموزان را طرح تفکیک زباله و زمین پاک علاقمند سازم ؟
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و سه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
انتخاب راه جدید به طور موقت: 9
جداسازی پسماندها و محصولات آن.. 14
گرد آوری اطلاعات( شواهد دو): 18
چکیده
آموزش و تشویق دانش آموزان و ارتقای فرهنگ دانش آموزی به منظور جداسازی زباله از مبداء ، یکی از گامهای اولیه در مدیریت پسماند مدارس و در راستای نگهداری زمین پاک و دوست داشتن طبیعت است و با توجه به اهمیت موضوع ، لازم است همه دست به دست دهیم تا نسبت به ساماندهی این مسئله مهم اقدامات لازم انجام پذیرد .
هدف از انتخاب دانشآموزان برای آموزش تفکیک پسماندهای خشک استفاده از ظرفیتهای یادگیری دانشآموزان و اثرگذاری آنها بر روی والدین در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و در راستای نگهداری زمین پاک و دوست داشتن طبیعت بوده است .
اینجانب ….. آموزشگاه ………تصمیم گرفتم طرحی را اجرا کنم که در آن دانش آموزان به تفکیک وجداسازی بازیافتها درخانه و مدرسه ترغیب و تشویق شوند . طی اجرای طرح تفکیک زباله ، آموزشگران با اهدای سطل های تفکیک زباله و بروشورهایی در رابطه با فرهنگ بازیافت زباله از مبداء به دانش آموزان و دانش آموز ان در خصوص انجام طرح فوق و در راستای نگهداری زمین پاک و دوست داشتن طبیعت توضیحات لازم را به آنها ارائه داده شد.در این اقدام پژوهی سعی من بر این بود که از تمام امکانات و ظرفیتهای موجود در راستای اجرای هر چه بهتر طرح آسمان آبی، زمین پاک بهره گیرم که آموزش چهره به چهره از تاثیرگذارترین بخش های اجرای این طرح بهشمار میآمد .بنا بر این چون بازیافت پسماندها به کاهش تولید زباله ، حفظ منابع زیست محیطی ، کاهش مصرف انرژی ، کاهش گازهای گلخانهای و تغییرات آب و هوایی و کاهش هزینهها کمک میکند ، ضروری است کلیه دانش آموز ان نسبت به جمع آوری به موقع این ظروف اقدام و به چهره بصری کمک کنند .
کلید واژه : دانش آموزان- تفکیک -جداسازی بازیافت- خانه – مدرسه