343 – چگونه توانستم دانش آموزانم را به حفظ و یادگیری حکمت های نهج البلاغه علاقمند نمایم ؟

343 – چگونه توانستم دانش آموزانم را به حفظ و یادگیری حکمت های نهج البلاغه علاقمند نمایم ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 420 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 12 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم دانش آموزانم را به حفظ و یادگیری حکمت های نهج البلاغه علاقمند نمایم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم دانش آموزانم را به حفظ و یادگیری حکمت های نهج البلاغه علاقمند نمایم ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و پنج صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

 

چکیده 5

مقدمه. 6

بیان مساله. 7

توصیف وضعیت موجود. 9

گرد آوری شواهد1. 9

راه‌حل‌های پیشنهادی.. 12

انتخاب راه جدید به طور موقت: 12

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن: 15

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2) : 21

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن : 22

نتیجه گیری: 24

منابع : 25

چکیده

برای روشن ضمیران و عارفان طریق الهی که انسی با نهج البلاغه دارند این یک امر واضح است که علاوه بر این که این کتاب طریق بلاغت و فصاحت و سخنوری است و مافوق کلام خلق و مادون کلام خالق است در حقیقت راه سعادت نیز هست .در جای جای نهج البلاغه توجه امام به اصول انسانی و رموز زندگی موج می زند. امام معتقد بود که مسلمان کسی است که قبل از مسلمانی انسان باشد و انسان کسی است که حدود وظایف و حقوق خود را چه فردی و چه اجتماعی خوب بشناسد و همان گونه که وظایف خود را به درستی و صمیمیت انجام می دهد حقوق انسانی خود را حفظ و مطالبه کند و همان طور که به حقوق دیگران تجاوز نمی کند در برابر هر متجاوزی بایستد.

هنگامی که نهج البلاغه را از لحاظ کمال روحی روانی اجتماعی و فردی ملاحظه می کنیم راه ها و جایگاه های سعادت افراد جامعه در آن آشکار است و به قول شهید مطهری امام (ع ) کتابی شگفت را به یادگار گذاشته است ۲ کتابی که ضامن سعادت انسانی است ; اما برای جوامع یا افرادی که دچار تورم خود طبیعی نشده باشند و حتی از دیدگاه مکتب هایی که برای بشریت آغاز و انجامی جز همین خاک تیره و تکاپویی جز برای گسترش خود طبیعی سراغ ندارند علی (ع ) و نهج البلاغه اش هرگز قابل شناخت و هضم نخواهد بوداهمیت معلم در اسلام، بیانگر نقش و کاربرد او در جامعه است. اگر نقش معلم حیاتی نبود اسلام تا این حد به او بها نمی‌داد. در اسلام معلم از چنان ارزش و جایگاهی برخوردار است که خداوند در نخستین آیات نازل شده بر پیامبر(ص)، خودش را معلم معرفی می‌کند: «بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت، بخوان! و پروردگارت کریم‌ترین است، همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست. »(علق، ۱ـ۵). پیامبر(ص)

اینجانب در اقدام پژوهی حاضر با توجه به اهمیتی که از نهج البلاغه ذکر گردید تصمیم گرفتم به بررسی راهکارهای ایجاد علاقه و جذب دانش آموزان پایه هفتم به مشارکت فعال در حفظ و یادگیری حکمت هایی از نهج البلاغه (سخنان حضرت علی) بپردازم.

 

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

2000 تومان – خرید

پاسخ دهید