معرفی درس پژوهی
عنوان درس پژوهی:
ضرب مساحتی پایه پنجم و ششم با بهره گیری از روش های نوین
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات چهل و سه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این درس پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این در پژوهی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به موضوع از طریق درس پژوهی.. 4
تشریح ویژگی ها و شرایط خاص مسئله. 5
چالش بر انگیز بودن مسئله ی انتخاب شده 6
تعیین راهکارها در راستای حل مسئله. 8
گروه بندی بدون تعیین سرگروه و با توجه به سبک های شناختی.. 8
توجه به عوامل انگیزشی و نگرشی.. 10
همراه نمودن دانش آموزان در ساخت وسایل و دست سازه های آموزشی.. 10
تداعی معنا (تصویر سازی ذهنی) 11
بهره گیری از ارزشیابی به عنوان تدریس…. 12
تعیین فعالیت های متناسب با راه کار 12
استفاده از افراد پایه ی پایین تر و بالاتر در انتخاب اعضای تیم.. 13
جدول هدف گذاری بر اساس سند ملی.. 16
طراحی آموزشی بر اساس الگوهی پیش سازمان دهنده (اجرای اول) 17
ارائه درس شماره (2) نظام یاددهی و یادگیری طرح درس دوم. 32
چکیده
در سال تحصیلی اخیر مدیریت وهمکاران این آموزشگاه تصمیم گرفتند که در برنامه درس پژوهی شرکت نمایتد با تشکیل شورای معلمان چالش های هر پایه مشخص شد ودر پایان جلسه تصمیم گرفته شد که باتوجه به جدید والتالیف بودن کتب ریاضیات پنجم وششم آموزش ضرب مساحتی به عنوان موضوع درس پژوهی انتخاب شود
ابتدادانش آموزان هدف انتخاب شدنداز اولیائ دانش آموزان رضایت نامه جهت حضور در اجرای طرح اخذ گردید این دانش آموزان 19 نفر بودند که 7نفرپایه پنجم ومابقی پایه ششم بودند. سپس ضمن تقسیم کار ومشخص نمودن نقش اعضاد گروه درس پژوهی بارضایت کامل همکاران جهت ایفای نقش وقیلمبرداری انتخاب شدند .
با همکاری گروه 7نفره طرح درس اولیه باتوجه به سند تحول بنیادین تنظیم گردید .وسایل کمک آموزشی باهمکاری مدرس ودانش آموزان تهیه شد تاریخ بزگزاری تدریس اولیه مشخص وتدریس اولیه انجام شد.
بعداز انجام تدریس توسط مجری توسط ناظرین حاضر در کلاس تدریس ایشان مورد نقد وبرسی قرار گرفت اشکالات کار مشخص شد وبا بازبینی فیلم توسط مدرس محترم اشکالات کار مشخص شد. سپس وباهمکاری اعضاءگروه طرح درس دوم تهیه روشها وراهکارهای نوین انتخاب ومجددا تدریس در کلاس صورت گرفت.
که الحمد الله باتوجه به تدریس اولیه وتحقق اهداف مورد نظر نتایج بهتری بدست آمد که نتیجه ی آن را می توانستیم در نحوه ی پاسخگویی دانش آموزان وارزشیابی پایانی مشاهده نماییم .