3 – درس پژوهی کسرهای مساوی

3 – درس پژوهی کسرهای مساوی

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 1830 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 دسامبر 2019

به روز رسانی در: 4 دسامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی درس پژوهی

عنوان درس پژوهی

کسر های مساوی

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و هشت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این درس پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این در پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست

چکیده 4

مقدمه. 5

مساله : 6

تعیین ضرورت و اهمیت موضوع : 7

ویژگی دانش آموزان  امروزی : 7

ویژگی دانش آموزان آرمانی : 7

هدف پروژه  : 7

سوال پژوهش : 7

ویژگی های طرح درس ( سناریو ) 8

نحوه اجرا وزمان بند ی تدریس اول : 8

چالش های فرا روی گروه : 8

وظایف محوله به افراد گروه بدین شرح است : 9

زمان اختصاصی جهت انجام مراحل تدریس : 9

هدف جزیی : 10

اهداف غیررفتاری : 10

اهداف رفتاری: 11

ارزشیابی ورودی.. 12

ارزشیابی تشخیصی: 12

مرحله ی اوّل تدریس: 12

مرحله ی مجسّم: 13

هدف کلّی : 17

هدف جزیی : 18

اهداف غیر رفتاری : 18

اهداف رفتاری: 18

سناریوی آموزشی.. 19

ارزشیابی : 22

ارزشیابی تکوینی : 22

ارزشیابی پایانی : 22

گزارش گیری از تدریس دوم و باز تاب و اصلاح آن.. 22

نظرات همکاران پس از بحث و تبادل نظر : 23

نمونه پرسشنامه : 23

نتایج حاصله: 23

فهرست منابع و مآخذ : 24

 چکیده

پژوهش حاضر به صورت کیفی از نوع درس پژوهی با عنوان : آشنایی دانش آموزان با مفهوم کسرهای مساوی (کلاس های  چهارم)  و در مدرسه ی ……………………  اجرا شده است .

این درس پژوهی به صورت گروهی و با مشارکت چهار نفر از همکاران فرهنگی با موضوع مذکور به اجرا در آمد . از آن جا که مساله ی (( کسر )) از موضوعات بسیار مهم و جزو اهداف پایه های سوم تا ششم  دوره ی ابتدایی می باشد ، لذا چالش های پیش روی گروه در این حوزه این بود که ما چگونه می توانیم در تدریس کسر و کسرهای مساوی به صورت فعال عمل کرده و اهمیت یادگیری  به صورتی شایسته به دانش آموزان بفهمانیم .

پس از اجرای طرح درس اولیه ( سناریو ) و بازبینی آن ، نهایتا سناریو در کلاس تدریس و توسط اعضای گروه به مشاهده و نقد و تحلیل گذاشته شد و در تدریس مجدد نیز اصلاحاتی صورت گرفت که نتایج ذیل از این اجرا حاصل گردیده است  :

  • مجری طرح اگر چنانچه با دانش آموزان به راحتی برخورد کند و با سوالات متفاوت ، آن ها را از جو به وجود آمده خارج کند ، آنگاه به راحتی می تواند کلاس را به حالت عادی در آورد و جوی شاداب و جذاب برای آن ها به وجود آورد .
  • چنانچه خود بچه ها در تدریس فعالیت کنند آموزش و یاد گیری آسان تر میشود.
  • وسایل از قبل توسط دانش آموز تهیه و آورده شود .
  • ابتدا در مورد کسر که در پایه سوم خوانده اند سوال و تمرین شود
  • زمان تدریس مد نظر باشد
  • خود دانش آموز بایستی به مفهوم کسر مساوی پی ببرد .

با توجه به موارد ذکر شده طرح درس جدیدی نوشته شد و تدریس در همان کلاس با همان دانش آموزان توسط ………………….. اجرا شد..

 

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این درس پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این درس پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این درس پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید