معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی آموزگارششم ابتدایی :
افزایش مشارکت دانش آموزان پایه ششم در فعالیت های گروهی در درس علوم با روش های تدریس خلاقانه
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی و سه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
عنوان…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………صفحه
ج – مصاحبه با مربی پرورشی :.. 9
د – پرسشنامه به دانش آموازن.. 9
د) مطالعات کتابخانه ای و پیشینه پژوهش. 10
– روش تدریس به شیوه بحث گروهی: 12
روش تدریس مشارکتی و روشهای اجرای آن: 13
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها: 15
انتخاب راه جدید به صورت موقت: 16
اجرای طرح راه جدید و نظارت بر آن: 17
مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی. 17
2- فراهم کردن زمینه های مشترک: 17
3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی: 17
مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی. 17
1- وظایف معلم در روش بحث گروهی.. 17
2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه.. 18
استفاده از روش تدریس مشارکتی :. 18
مراحل اجرای تدریس مشارکتی : 19
نمودار نمرات بعد از اجرای طرح :. 21
ج – مصاحبه با مربی پرورشی بعد اجرای طرح :.. 21
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن: 21
چکیده
امروز می بینیم که بیشتر فعالیت های یادگیری از طریق کارگروهی ترغیب می شود. زمینه ی دانشی و عاطفی و اجتماعی به هم پیوند می خورند و جنبه های گوناگون شخصیت فراگیرندگان مورد تایید قرار می گیرند.
آشکار است که دانش آموزان بدون مشارکت و فعالیت نمی توانند در جریان فرایند یادگیری قرار بگیرند و بهره ای از آموزش نمی برند. اینجانب ………….. در سال تحصیلی 1397-1396 به عنوان آموزگار پایه ششم مشغول به تدریس بودم . در مدتی که از سال تحصیلی می گذشت مشاهده می کردم که دانش آموزانم در کلاس درس علوم مشارکتی از خودشان نشان نمی دادند.آنها به تنهایی هرکدام تکالیف خود را انجام می دادند . بنابراین به عنوان یک معلم تصمیم گرفتم تا شیوه هایی را در مدرسه به کار گیرم تا از طریق آن بتوانم روحیه همکاری را بین دانش آموزان در سرکلاس درس علوم افزایش دهم . پس از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک موجود و گردآوری اطلاعات از دانش آموزان و همکاران بر آن شدم تا با استفاده از روشهای تدریس گروهی و مشارکتی روحیه همکاری آنها را برای یادگیری بیشتر افزایش دهم . با اجرای این طرح و نتایج حاصل از ارزشیابی اقدام جدید و تعیین اعتبار آن روند خوبی در مشارکت و فعالیت دانش آموزان در درس علوم و در نتیجه افزایش روحیه کارگروهی در آنها و یادگیری بیشتر مشاهده کردم .
نکات کلیدی :
دانش آموزان – کارگروهی – افزایش یادگیری