معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی اموزگار دوم ابتدایی :
حل مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی و سه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
اقدامات راه حل های پیشنهادی: 11
برای تقویت هماهنگی دیداری حرکتی 12
انواع تمرینات برای ادراک دیداری، حافظه دیداری، تمیز دیداری، توالی دیداری 12
برای کلماتی که جا می افتد چه باید کرد 14
اجرای راه حل های انتخاب شده 17
دیگر اقدامات جهت اجرای راهکار در جهت تقویت توالی دیداری 19
نکات برجسته روش آموزش املای فارسی : 25
راههای پیشنهادی برای تقویت املایی دانش آموزان ضعیف 26
چکیده:
همانگونه که مستتحضریم ماده ی درسی املا با اهمیت، توأم با مشکلاتش در عملکرد دانش آموزان است. براساس آمارهای منتشر شده ی وزارت آموزش و پرورش هر ساله دانش آموزان زیادی به جهت عدم کسب مهارت درست نویسی نظام آموزشی را ترک می نمایند. اهمیت و ضرورت درس املاء و وجود مشکلات عدیده در این درس انگیزه ای شد که پژوهش حاضر در رابطه با چگونگی برطرف نمودن مشکل توالی دیداری در درس املای برخی از دانش آموزان کلاس دوم ابتدایی انجام گیرد.هدف اصلی پژوهش بررسی و توصیف وضعیت موجود مشکلات دیکته ای تعدادی از دانش آموزان پایه دوم ابتدایی و ارائه یک تصویر روشن از مشکلات دیکته ای به معلمان و برنامه ریزان آموزشی است. مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه دوم مکمل پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در رفتن به مقاطع بالاتر راحت تر هستند و بالعکس ; در دوره ابتدایی دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. به طوری که بدون یادگیری درس فارسی ، یادگیری دروس دیگر تقریبا غیر ممکن می باشد. یکی ازمهمترین مشکلات دانش آموزان در مدرسه، ضعف در خواندن و نوشتن است. املاء نوعی نوشتن است. بنده در پژوهش حاضر برای پیدا کردن راه کارها نیاز به یک سری اطلاعاتی داشتم، نظیر این اطلاعات را از طریق خود دانش آموزان ، والدین و مشاور مدرسه جمع آوری کردم با توجه به این اطلاعات راه کارهایی را یافتم و آنها را با دانش آموز به مرحله اجرا در آوردم. جملگی این راه کارها برای تقویت توالی دیداری و تقویت حافظه شنیداری بود که این دانش آموزان در آنها ضعف داشت. در پایان اجرای این راه حل ها ، نتیجه خوبی از پیشرفت دانش آموز به دست آمد که امیدوارم این را حل ها را هم سایر معلمان برای کاهش ضعف در درس املاء دانش آموز به کار ببرند.
نکات کلیدی:
دانش آموزان – املا – توالی دیداری – راه حل ها