131 – علاقمند کردن دانش آموزان متوسطه اول به درس ریاضی با راهکارهای مناسب

131 – علاقمند کردن دانش آموزان متوسطه اول به درس ریاضی با راهکارهای مناسب

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 175 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 1 نوامبر 2019

به روز رسانی در: 1 نوامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی ریاضی :

علاقمند کردن دانش آموزان متوسطه اول به درس ریاضی با راهکارهای مناسب

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات چهارده صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست

چکیده 3

نکات کلیدی : 3

مقدمه. 4

بیان مسئله. 5

توضیح وضع موجود. 6

اهداف گزارش تخصصی : 8

هدف اصلی : 8

اهداف جزئی : 8

مقایسه با شاخص (وضع مطلوب ) 8

جمع آوری اطلاعات.. 8

  1. شاخص‌های کیفی وضع موجود. 8

ب. مصاحبه  به منظور کسب اطلاعات مفید­تر، 10

ج. مشاهده 10

  1. شاخص‌های کمّی وضع موجود. 10

الف. پرسش نامه­ 10

ب. مطالعه. 11

ادبیات موضوع. 11

الف: پیشینه نظری.. 12

ب. پیشینه ی عملی: 13

تجزیه و تحلیل و راه حل های پیشنهادی.. 14

  1. پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری.. 14
  2. اجرای بازی­های تمرینی هدفدار 14
  3. ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی.. 14

۴. استفاده از طرح­های ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانش­آموزان در دروس ریاضی.. 15

انتخاب راه حل‌ها 15

اعتبار بخشی به راه حل‌ها 17

  1. تنظیم جدولی به منظور ارزشیابی تشخیصی، تعیین روش تدریس و غیره 17

1-1.   استفاده از روش ایفای نقش توسط دانش‌آموزان.. 17

ارزیابی بعد زا اجرای طرح ( نقاط قوت ) 18

نقاط ضعف… 19

نتیجه گیری.. 20

پیشنهادات.. 21

منابع مآخذ. 21

                                                                          

چکیده

درس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصا در یادگیری و علاقه به ریاضی نقش عمومی ایفا می کند بیان ریشه های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی می باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که  ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده­ی اراده­ی انسان و نشان دهنده­ی سیر عقل و برهان و هم­چنین بیان کننده­ی میزان علاقه­ی بشر به کمال و زیبایی است.  نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه­ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود اینجانب ………. در این پژوهش راهکارهای چگونگی علاقه مند ساختن دانش آموزان دوره متوسطه ا.ول را به درس ریاضی مورد بررسی قرار داده ام. امید است پژوهش مذکور بتواند در جهت پیشبرد اهداف آموزشی مورد قبول واقع شود.

نکات کلیدی :

دانش اموزان – درس ریاضی – علاقمند کردن

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

2000 تومان – خرید

پاسخ دهید