200 -درمان مشکلات و اختلالات املا نویسی دانش آموزان پایه هفتم با روش های مناسب

200 -درمان مشکلات و اختلالات  املا نویسی دانش آموزان پایه هفتم  با روش های مناسب

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 1004 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 نوامبر 2019

به روز رسانی در: 4 نوامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی آدبیر ادبیات فارسی :

درمان مشکلات و اختلالات  املا نویسی دانش آموزان پایه هفتم  با روش های مناسب

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و پنج صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 1

نکات کلیدی : 1

مقدمه. 2

اهمیت و ضرورت بیان مسأله. 3

بیان وضع موجود. 4

اهداف پژوهش : 4

هدف اصلی : 4

اهداف جزئی : 4

سوالات پژوهش : 4

مقایسه با شاخص : 4

جمع آوری اطلاعات.. 5

الف –  مشاهده 5

ب – گرفتن ازمون املا و بررسی آنها 5

1 – اشتباه در نقطه‌گذاری حروف : 5

2 -ا شکالات مربوط به تشدید: 5

3 – تمیز دیداری : 6

4 – ضعف دقت : 6

5 – خطاها و علل نارسانویسی : 6

ج – ترسیم جداول و نمودارهای اختلالات املانویسی دانش آموزان : 7

نمودار تعداد دانش آموزان با اختلالا مختلف : 8

د – بررسی سوابق تحصیلی.. 8

ه – مصاحبه با اولیاء: 8

و – مطالعه مقالات و کتاب ها (پیشینه تحقیق ) 8

انواع اشتباهات املا نویسی : 9

عوامل مشکل‌ساز در املانویسی.. 9

ـ اشکال در حافظه دیداری: 10

ـ ضعف در تمیز دیداری: 10

ـ ضعف حساسیت شنیداری: 10

ـ اشکال در حافظه شنیداری: 10

اختلال املانویسی.. 10

انواع خطاهای املایی.. 11

علل مهم نارسا نویسی : 11

درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی.. 12

تجزیه و تحلیل داده‌ها 14

راه حل های پیشنهادی ( رد یا قبول ) 15

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 16

1- افزایش تمرکز در هنگام املاگویی : 16

2- افزایش حافظه شنوایی: 16

3- افزایش حساسیت دیداری: 16

4- افزایش دقت: 17

5- بکاربردن روش های جدید املا. 17

1- استفاده از کارت لغات جدید: 17

2- استفاده از کارت لغات غلط: 17

6 – حل مشکل نارسانویسی.. 17

ارزیابی از بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ) 17

الف  – مشاهده و نمودار : 18

نمودار مربوط به مشکلاتت و اختلالات املا نویسی : 18

ب – مصاحبه با دانش آموزان. 18

ج – مصاحبه با والدین : 18

اعتبار سنجی : 19

نقاط ضعف.. 19

نتیجه گیری : 19

پیشنهاد ات.. 20

منابع و مأخذ. 21

 

 

 

چکیده

املا، به معنی جانشین ساختن صحیح صورت نوشتاری کلمات و حروف به جای صورت آوایی آن‌هاست.

اصطلاح دیس گرافی نیز برای کودکانی اطلاق می‌شود که علی‌رغم هوش طبیعی، بسیار بد می‌نویسند. برخی معتقدند که بدنویسی این کودکان معمولاً به دلیل عدم هماهنگی حرکتی آنان است اما به هر حال نوشتن باید به عنوان یک عمل پیچیده که شامل رشد ذهنی، مهارت‌های حرکتی و بینایی است، در نظر گرفته شود.

با توجه به اینکه معمولاً بیان محاوره‌ای کلمات و نوشتن رسمی آنها در بسیاری از موارد با یکدیگر تطابق ندارد لذا املا نوشتن کار دشواری است.

اینجانب در سال تحصیلی …………. به عنوان دبیر ادبیات فارسی  ، با دانش آموزانی در پایه هفتم مواجه بودم که دارای اختلالات در املا نویسی بودند . باید دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا راه حل هایی برای بهتر شدن انها اتخاذ نمایم .

بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه تحلیل آن ، با روش هایی هچون ، افزایش تمرکز در دانش آموزان ، تقویت عضلات ، تقویت حافظه دیداری و شنوایی و روش های جدید املاگویی مشکلات آنها را در درس املا کاهش دادم .

نکات کلیدی :

دانش آموز – درس املا – اختلالات املا – درمان

 

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید