معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی آدبیر ادبیات فارسی :
درمان مشکلات و اختلالات املا نویسی دانش آموزان پایه هفتم با روش های مناسب
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و پنج صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
ب – گرفتن ازمون املا و بررسی آنها 5
1 – اشتباه در نقطهگذاری حروف : 5
5 – خطاها و علل نارسانویسی : 6
ج – ترسیم جداول و نمودارهای اختلالات املانویسی دانش آموزان : 7
نمودار تعداد دانش آموزان با اختلالا مختلف : 8
و – مطالعه مقالات و کتاب ها (پیشینه تحقیق ) 8
عوامل مشکلساز در املانویسی.. 9
درمان وارونه نویسی و قرینه نویسی.. 12
راه حل های پیشنهادی ( رد یا قبول ) 15
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن. 16
1- افزایش تمرکز در هنگام املاگویی : 16
5- بکاربردن روش های جدید املا. 17
1- استفاده از کارت لغات جدید: 17
2- استفاده از کارت لغات غلط: 17
ارزیابی از بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ) 17
نمودار مربوط به مشکلاتت و اختلالات املا نویسی : 18
چکیده
املا، به معنی جانشین ساختن صحیح صورت نوشتاری کلمات و حروف به جای صورت آوایی آنهاست.
اصطلاح دیس گرافی نیز برای کودکانی اطلاق میشود که علیرغم هوش طبیعی، بسیار بد مینویسند. برخی معتقدند که بدنویسی این کودکان معمولاً به دلیل عدم هماهنگی حرکتی آنان است اما به هر حال نوشتن باید به عنوان یک عمل پیچیده که شامل رشد ذهنی، مهارتهای حرکتی و بینایی است، در نظر گرفته شود.
با توجه به اینکه معمولاً بیان محاورهای کلمات و نوشتن رسمی آنها در بسیاری از موارد با یکدیگر تطابق ندارد لذا املا نوشتن کار دشواری است.
اینجانب در سال تحصیلی …………. به عنوان دبیر ادبیات فارسی ، با دانش آموزانی در پایه هفتم مواجه بودم که دارای اختلالات در املا نویسی بودند . باید دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا راه حل هایی برای بهتر شدن انها اتخاذ نمایم .
بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه تحلیل آن ، با روش هایی هچون ، افزایش تمرکز در دانش آموزان ، تقویت عضلات ، تقویت حافظه دیداری و شنوایی و روش های جدید املاگویی مشکلات آنها را در درس املا کاهش دادم .
نکات کلیدی :
دانش آموز – درس املا – اختلالات املا – درمان