82 – علاقمند کردن همکاران مدرسه به درس پژوهی با روش های مناسب

82 – علاقمند کردن همکاران مدرسه به درس پژوهی با روش های مناسب

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 312 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 31 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 31 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی معاون آموزشی :

علاقمند کردن همکاران مدرسه به درس پژوهی با روش های مناسب

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات یابیست و هفت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست مطالب

چکیده : 3

مقدمه: ( بیان کلی طرح و موضوع ) 5

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله : 6

اهداف گزارش تخصصی : 7

هدف اصلی : 7

اهداف فرعی.. 7

مقایسه با شاخص : 7

جمع آوری اطلاعات… 8

اقدام پژوهی و درس پژوهی : 10

درس پژوهی چیست ؟. 10

اهمیت و رویکرد درس پژوهی.. 12

تاب آوری و تعلق اجتماعی : 12

ارتباط بین مورد پژوهی ودرس پژوهی.. 15

امتیاز یا ویژگی درس پژوهی نسبت به اقدام پژوهی.. 15

چگونگی ایجاد علاقه در همکاران جهت انجام پژوهش…. 16

نظر همکاران درباره اجرای طرح درس پژوهی.. 18

تجزویه وتحلیل اطلاعات… 20

انتخاب راه حل جدید وموقتی: و نظارت برآن. 21

گرد آوری  اطلاعات شواهد (2) 22

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار آن : 23

نتیجه گیری : 24

پیشنهادات : 25

کاربردی : 25

پژوهشی : 26

فهرست منابع : 27

چکیده :

پژوهش درآموزش وکلاس برای پیداکردن راه های اثربخش بهسازی و بازاندیشی درفرآیند یاد دهی به یادگیری جریانی است که دربرنامه درس ملی ومبانی نظری تحولی بنیادین در نظام تعلیم وتربیت آمده است.معلمان عموما همانی را آموزش می دهندکه می دانند و کار را چنان انجام می دهندکه می توانند دیدگاه ها،آموزش ها،تجربه ها،خاطره ها،گرایش ها، وفعالیت های پیشین معلم  همه وهمه در کار او اثر دارند.درس پژوهی درواقع به معنای«پژوهش مشارکتی معلمان درکلاس درس»می باشد.

پژوهش بدون برخورداری از یک فضای فرهنگی مساعد اثر چندانی عاید نظام نخواهد ساخت.فرهنگ به عنوان زیست بوم مناسب عمل می کند واز این روبا گسترش آن زمینه ی توسعه وتاثیرگزاری یافته های پژوهش درنظام   تاثیر می گزارد. (نذیری،1393)

درس  پژوهی به مثابه روش نوین پژوهش درعمل وهسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترش پژوهش وتولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند ، به علاوه  فرآیند  یادگیری گروهی و بهسازی مستمر(تدوین برنامه ،اجرا،بازبینی،بازاندیشی،یادگیری وترویج یافته ها) شد مبتنی است وفرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر را فراهم می آورد.

اهمیت و رویکرد «درس پژوهی» مبتنی است برتاکیدبرخلاقیت ونوآوری (حسن1393)

تاکیدبر تدریس های فراگیرمحور،سوال محور،فرایندمدار،تاکید برروش های تدوین و فعال تدوین در تمام مراحل تدریس، استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات. تفاوت اساسی درس پژوهی واقدام پژوهی یا معلم پژوهنده دراین است که «درس پژوهی» دیگر معلم نمی تواند کار را به صورت فردی انجام دهد.البته کار اقدام پژوهی امکان کار گروهی هم بود، اما در« درس پژوهی» کار حتما مشارکتی و گروهی و مبتنی بر همکاری تعامل چند تن ازمعلمان و کمک دانش آموزان و حتی اولیاست. دراین کاری که به صورت اقدام پژوهی در مدرسه انجام گرفت مشکل از اینجا شروع شد که بخشنامه ای از طرف اداره متبوع به عنوان شرکت همکاران در مسابقه «درس پژوهی» به مدرسه ارسال شد. بنده به عنوان معاون آموزشی درجلسه شورای معلمان مسئله را برای همکاران توضیح داده وشرح چگونگی «درس پژوهی» را به معلمان درآن جلسه بیان نمودم واز آنها خواستم که هرکدام مایلند درقالب گروه های مختلف کلاس های هم پایه با کمک مدیر و معاون و ناظر می توانند در این طرح شرکت نمایند. که اکثرآنها با این امر مخالفت نمودند و علاقه ای از خود نشان ندادند.درجلسه دوم شورای معلمان بنده ضمن توضیحات لازم مزایای اجرای طرح و چگونگی برنده شدن در مسابقه در سطح منطقه واستان واهدا هدایا از طرف مقامات مسئول و همکاری مدیر که می تواند با به کار انداختن همه امکانات گروه رایاری کند بالاخره توانستیم یک گروه از بین آنها که حدود چهار نفر بودند  وابراز علاقه به اجرای طرح نمودند.

بعد از توصیف وضعیت موجود وتوضیحات درباره اقدام پژوهی ودرس پژوهی –همکاران هرکدام راه حلی ارائه دادند. بعد ازاجرای راه حل موقتی نکات ضعف مشخص شد.دیگر همکاران وبنده راه حلی دیگر بیان کردم که آرا انجام دادیم که بحمد الله جواب مثبتی داد. که این مراحل درطی انجام مراحل قبل و بعد از اجرای طرح انجام گرفت.تجدیدنظر وارائه راه حل در این مراحل بود.

و راهی را که رفته بودیم مورد باز بینی قرار دادیم بعد از آن نتیجه گیری از طرح نیز اقدام گرفته و نتایج را نوشتم و در پایان توصیه یا پیشنهادات کاربردی وپژوهشی را تقریر نمودم. ودر آخرین مرحله منابع راذکر نمودم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید