معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی :
علاقمند کردن دانش آموزان به یادگیری ضرب بسیله آموزش به وسیله شعر و ایفای نقش
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات چهل و دو صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
گرد آوری دادهها جهت ارائه راهحلها 12
الف. مصاحبه به منظور کسب اطلاعات مفیدتر، 12
یافته های علمی در رابطه با روش نمایشی 13
محاسن و محدودیتهاى روش نمایشى 15
- پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری از طریق نمایش خلاق 16
- اجرای بازیهای نمایشی و تمرینی هدفدار 16
- ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی 16
۴. استفاده از طرحهای ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانشآموزان در دروس ریاضی 17
ضرورت واهمیت طراحی بازی ذکر شده : 19
مزایای استفاده از بازی جدول ضرب جادویی : 20
2- آموزش بوسیله عملیات 36 تایی 21
3- آموزش بوسیله شعر و ایفای نقش 27
2 .روش تدریس پیشنهادی برای آموزش ضرب : 29
خلاقیّت بر اساس هوش تجسمی در آموزش جدول ضرب 31
ارزیابی بعد از اجرا (نقاط قوت ) 32
الف. شاخصهای کیفی وضع مطلوب 32
چکیده
فرآیند تدریس همواره با مفاهیمی از قبیل فراگیر و یادگیری همراه میشود. یادگیری هدف اصلی تدریس است و معلّم مهمترین نقش را در رسیدن به این هدف ایفا میکند. نخستین تعریف تدریس خوب “ایجاد شرایط برای بهبود”تدریس است. چهارچوب تدریس، مجموعهای پژوهش محور از اجزای آموزش است که در چشم اندازی سودمند از یادگیری و تدریس مطرح شده است.معلّمان دوره ابتدایی باید از اطلاعات و مهارتهای لازم برخوردار باشند. طرح آموزشی پیشرو، نمونهای است از تعلیم یکی از مفاهیم عمده ریاضی، یعنی جدول ضرب، که براساس راهکار های خلاقانه و نمایش خلاق بنا نهاده شده است.
ضرب به عنوان یکی از مبحث های ریاضی پایه سوم مطرح است و یادگیری آن توسط دانش آموزان حائز اهمیت است به طوری که اگر دانش آموزان مفهوم آن را خوب نیاموزند در بحث های بعدی با مشکل مواجه خواهند شد در ابتدای کار سعی می کنیم که مطالب ریاضی با نمایش و شعر و داستان و بازی و با ساختن ماکت ها ، شکل ها و احجام مختلف هندسی و … به طور مجسم و نیمه مجسم تدریس شود . روش نمایشى بر مشاهده و دیدن استوار است. در این روش، افراد مهارتهاى خاصى را از طریق دیدن فرا مىگیرند و معلم طرز کاربرد وسیلهاى یا چگونگى ساختن یک شیء را نشان مىدهد. شاید این اولین روشى باشد که بشر بکار برده است و در صورت نداشتن امکانات کافی، شاید مناسبترین روش براى آموختن مهارتها باشد؛ زیرا با استفاده از این روش، معلم مىتواند مهارتى را به تعداد زیادى از شاگردان و در طى زمانى کوتاه ارائه دهد. مهمترین حس این روش به کارگیرى اشیاء حقیقى و واقعى در آموزش است. البته این روش به تنهایى بکار نمىرود و معلم ضمن ارائه روش نمایشی، ناچار به استفاده از روش سخنرانى نیز هست. بنا بر آنچه که گفته شد بنده در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم در این رابطه روی این موضوع کار کنم که چگونه توانستم با نمایش خلاق دانش اموزانم را به یادگیری عمل ضرب علاقه مند سازم؟
نکات کلیدی :
دانش آموزان – ضرب – یادگیری – ایفای نقش و شعر