4 – چگونگی علاقه مند نمودن یکی از دانش آموزان به درس دین و زندگی با روش های خلاقانه

4 – چگونگی علاقه مند نمودن یکی از دانش آموزان به درس دین و زندگی با روش های خلاقانه

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 570 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 26 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی دبیر درس تعلیمات دینی :

چگونگی علاقه مند نمودن یکی از دانش آموزان به درس دین و زندگی با روش های خلاقانه

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات پبیست و نه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 4

مقدمه. 5

اهداف کلی گزارش : 6

اهداف جزئی : 6

تشریح کلیات (بیان مساله ، گرداوری اطلاعات ) 6

توصیف مشکل.. 8

گردآوری اطلاعات : 8

الف. شاخص های کیفی وضع موجود. 8

الف. مشاهده ( Observation ) 9

ب. پرسش نامه پرسش نامه (Questionnaire) 9

ج. مصاحبه (Interview ) 10

تجزیه و تحلیل اطلاعات گرد آوری شده 10

موانع و مشکلات و نقاط ضعف تدریس دین و زندگی.. 11

ارائه راهکارهای مناسب… 16

انتخاب راه حل جدید. 17

اجرای راه حل جدید. 18

در مجموع معیارهای اجرای راه حل به شرح زیر بوده است : 18

ارزیابی اقدامات انجام شده 19

ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید. 19

نتیجه گیری: 19

پیشنهادات استفاده از روش های فعال تدریس در درس دین و زندگی و قرآن.. 21

راهکارهایی برای مشارکت مذهبی  دانش آموزان در مدرسه. 25

راهکارهایی برای تعمیق و تقویت آموزه های دینی.. 27

منابع : 29

چکیده

در دنیای کنونی توسعه وایجاد مدارس به مفهوم امروزی ، گسترش سریع فناوری و ارتباطات ، صنعتی شدن جوامع و نیازهای متنوع عصر انفجار دانش ، دایره تاثیر گذاری عوامل مختلف بر افکار و اندیشه های دانش آموزان را گسترده تر از گذشته کرده است هدف از آموزش دینی تنها افزایش معلومات دینی دا نش آموزان نیست ، بلکه هدف اصلی ، پرورش ایمان ونیل به تربیت دینی والهی است. به عبارت دیگر ، هدف اصلی ” دین آموزی” نیست بلکه ” تدین ” است .. آنچه مسلم است این است که هنوز مدارس ما به عنوان اصلی ترین کانون های تربیتی مورد توجه و برنامه ریزی دقیق وصریح قرار نگرفته است . اگر نظام آموزش و پرورش ما بخواهد از مسیر آموزش های صرف به سمت تربیت دینی ،اخلاقی و اجتماعی حرکت کند، لازم است بسیاری از اهداف و روشها را تغییر دهد.

بی تردید آموخته های ما با باورها و اعتقادات و در نتیجه ایمان قلبی ما ارتباط نزدیکی دارد ،اما این ارتباط از ابتداتاانتها ، یک رابطه قطعی و ضروری نیست . زیرا بسیارند انسانهایی که دانش فراوان دارند و در خصوص نکته ای به باور اعتقادی نیز رسیده اند ، ولی ایمان و در نتیجه عمل متناسب با آن را ندارند.تعلم وتربیت اساسا از مقوله یادگیری است ، بدین معنا که یک فرایند تربیتی ، صرفا از مسیر ایجاد دانش و مهارت و نیز ایجاد نگرش های مثبت ، در بر گیرنده تغییر رفتار بالفعل یا حتی بالقوه ایجاد می کند. اما این تغییر رفتار ضرورتابه معنای عمل بر مبنای ایمان نیست ، بلکه صرفا می توان آن را درایجاد ، تقویت یا تغییر جهت ایمان و در نتیجه عمل آدمی موثر دانست . یادگیری دینی همان نگرش همراه با معرفت وشناخت است که ایمان و عمل دینی رادر یک فرآیند درونی و نه ضرورتاآموزشی ، تقویت می کند. ایمان و عمل دو شاخصه اصلی دین داری آدمی است .اینجانب ………………. دبیر دین و زندگی تصمیم دارم این درس  را با روشهایی جذاب به دانش آموزم نرگس …. آموزش داده و او را به این درس علاقه مند نمایم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید