328 – علاقمند کردن معلمان مدرسه به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدریس

328 – علاقمند کردن معلمان مدرسه به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدریس

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 624 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 30 نوامبر 2019

به روز رسانی در: 30 نوامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی معاون اجرایی :

علاقمند کردن معلمان مدرسه به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدریس

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و شش صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :     

فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه. 4

توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 5

اهداف گزارش تخصصی : 6

هدف اصلی : 6

اهداف جزئی : 6

مقایسه با وضع مطلوب : 6

جمع آوری اطلاعات… 6

پیشینه تحقیق.. 8

مفهوم نوآوری در آموزش…. 11

ویژگی های نوآوری در آموزش…. 12

نوآوری و تحول در کلاس درس…. 12

استفاده از چندرسانه ای های آموزشی در تدریس…. 13

استفاده از CD های آموزشی در تدریس…. 14

استفاده از رایانه و اینترنت در تدریس…. 15

استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس…. 16

استفاده از روش فعال یاددهی –  یادگیری مبتنی بر ICT.. 17

اجرای راه حل ، مرحله دوم. 18

دیگر اقدامات انجام شده : 19

ارزیابی بعد از اجرا 19

نقاط قوت… 20

نتایج حاصل از اقدام. 21

نقاط ضعف : 21

نتیجه گیری و پیشنهادات… 21

منابع.. 26

چکیده

 

در طراحی محتوای الکترونیکی تنها به ارائه‌ی متن اکتفا نمی‌شود. بلکه تلاش می شود تا با به کارگیری امکانات و ابزارهای پیشرفته‌ی چند رسانه‌ای و تعاملی محیط کلاس بازسازی گردد و از فرایند یادگیری اطمینان حاصل شود.

استفاده از صوت، تصویر و پویانمایی از ویژگی‌های محتوای الکترونیکی است و عبارت‌اند از: امکان ارتباط سریع و زنده با مربی و راهنمای آموزشی، دسترسی به بانک پرسش‌ها و پاسخ‌های احتمالی، امکان نگارش و ذخیره جزوه و یادداشت شخصی، امکان دسترسی کامل به جزوه‌های هر درس، ارائه‌ی پرسش و آزمون های متناوب و گزارش نتایج آن، امکان تکرار و بازبینی هر بخشی از درس، هدایت آموزشی فراگیرنده و مشخص کردن وظایف و مراحل کار در طول استفاده از دوره . در محیط الکترونیکی کتاب‌ها و متن‌ها به اسلاید، تصاویر، جداول و فیلم تبدیل می شوند. برای رسیدن به این تغییر و تحول درک شعور، به تلاش و پشتکار و سعی فراوان نیاز است. چرا که هنوز به صورت یک روش جا افتاده برای تدریس محسوب نمی شود.

مدت هاست که در ایران، در رسانه‌ها و کنفرانس‌ها، دورادور شاهد مباحث مربوط به آموزش الکترونیکی در دانشگاه مجازی بوده‌ایم. محوریت این جلسات با کلماتی هم چون ایجاد زیر ساخت آموزش الکترونیکی در مدارس و در دانشگاه‌ها و حتی تاسیس دانشگاه های مجازی با حمایت دولت همراه بوده است.

ساخت محتوای الکترونیکی یا تبدیل کلاس‌های درسی به یک فضای مجازی و غیر فیزیکی، چیزی است که از دهه نود با جدی شدن اینترنت در فضای آموزشی مطرح شد و در پانزده سال گذشته، شرکت‌های خصوصی و بسیاری از دانشگاه‌ها، بر روی تولید محتوای الکترونیکی و هم چنین تولید نرم افزارهای فضای آموزشی مجازی اقدام کردند.

اینجانب …………معاون اجرایی آموزشگاه ………….. تصمیم گرفتم در سال تحصیلی جدید دبیران آموزشگاه را به تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از آن در امر تدریس علاقه مند سازم و آنان  را به سمتی سوق دهم که بتوانند از محتوای الکترونیکی در جهت پیشرفت تحصیلی و بالا بردن معلومات عمومی و شکوفایی فکری خود و دانش آموزانشان استفاده کنند،آنها را با سایت های مختلف آموزش محتوای الکترونیکی و کاربردهای فراوان اینترنت آشنا ساختم و به آنها یاد دادم چگونه می توانند با تولید محتوای الکترونیکی کیفیت  تدریس را بالا ببرند.

کلیدواژه : کامپیوتر-فناوری اطلاعات-محتوای الکترونیکی-دانش آموز-دبیر

مقدمه

در یک محیط الکترونیکی، کتاب ها و مطالب به فایل‌ها و اسلایدها تبدیل می‌شوند. تکالیف یا ایمیل ارسال می‌شوند یا از طریق سیستم آنلاین در صندوق استاد قرار می گیرند و شما دیگر چهره استاد خود را هر روز نمی بینند و نیازی به سفر فیزیکی به محل کلاس نیست و شاید حتی استاد را با دوربین و از روی وب تماشا کنید …. همه این‌ها تنها یک تغییر ماهیت از شکل قبلی به شکل جدی است. یک مدل پیشرفته‌تر و کارآمدتر.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید