معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی معاون اجرایی :
علاقمند کردن معلمان مدرسه به استفاده از محتوای الکترونیکی در امر تدریس
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و شش صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله. 5
ویژگی های نوآوری در آموزش…. 12
نوآوری و تحول در کلاس درس…. 12
استفاده از چندرسانه ای های آموزشی در تدریس…. 13
استفاده از CD های آموزشی در تدریس…. 14
استفاده از رایانه و اینترنت در تدریس…. 15
استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس…. 16
استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT.. 17
چکیده
در طراحی محتوای الکترونیکی تنها به ارائهی متن اکتفا نمیشود. بلکه تلاش می شود تا با به کارگیری امکانات و ابزارهای پیشرفتهی چند رسانهای و تعاملی محیط کلاس بازسازی گردد و از فرایند یادگیری اطمینان حاصل شود.
استفاده از صوت، تصویر و پویانمایی از ویژگیهای محتوای الکترونیکی است و عبارتاند از: امکان ارتباط سریع و زنده با مربی و راهنمای آموزشی، دسترسی به بانک پرسشها و پاسخهای احتمالی، امکان نگارش و ذخیره جزوه و یادداشت شخصی، امکان دسترسی کامل به جزوههای هر درس، ارائهی پرسش و آزمون های متناوب و گزارش نتایج آن، امکان تکرار و بازبینی هر بخشی از درس، هدایت آموزشی فراگیرنده و مشخص کردن وظایف و مراحل کار در طول استفاده از دوره . در محیط الکترونیکی کتابها و متنها به اسلاید، تصاویر، جداول و فیلم تبدیل می شوند. برای رسیدن به این تغییر و تحول درک شعور، به تلاش و پشتکار و سعی فراوان نیاز است. چرا که هنوز به صورت یک روش جا افتاده برای تدریس محسوب نمی شود.
مدت هاست که در ایران، در رسانهها و کنفرانسها، دورادور شاهد مباحث مربوط به آموزش الکترونیکی در دانشگاه مجازی بودهایم. محوریت این جلسات با کلماتی هم چون ایجاد زیر ساخت آموزش الکترونیکی در مدارس و در دانشگاهها و حتی تاسیس دانشگاه های مجازی با حمایت دولت همراه بوده است.
ساخت محتوای الکترونیکی یا تبدیل کلاسهای درسی به یک فضای مجازی و غیر فیزیکی، چیزی است که از دهه نود با جدی شدن اینترنت در فضای آموزشی مطرح شد و در پانزده سال گذشته، شرکتهای خصوصی و بسیاری از دانشگاهها، بر روی تولید محتوای الکترونیکی و هم چنین تولید نرم افزارهای فضای آموزشی مجازی اقدام کردند.
اینجانب …………معاون اجرایی آموزشگاه ………….. تصمیم گرفتم در سال تحصیلی جدید دبیران آموزشگاه را به تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از آن در امر تدریس علاقه مند سازم و آنان را به سمتی سوق دهم که بتوانند از محتوای الکترونیکی در جهت پیشرفت تحصیلی و بالا بردن معلومات عمومی و شکوفایی فکری خود و دانش آموزانشان استفاده کنند،آنها را با سایت های مختلف آموزش محتوای الکترونیکی و کاربردهای فراوان اینترنت آشنا ساختم و به آنها یاد دادم چگونه می توانند با تولید محتوای الکترونیکی کیفیت تدریس را بالا ببرند.
کلیدواژه : کامپیوتر-فناوری اطلاعات-محتوای الکترونیکی-دانش آموز-دبیر
مقدمه
در یک محیط الکترونیکی، کتاب ها و مطالب به فایلها و اسلایدها تبدیل میشوند. تکالیف یا ایمیل ارسال میشوند یا از طریق سیستم آنلاین در صندوق استاد قرار می گیرند و شما دیگر چهره استاد خود را هر روز نمی بینند و نیازی به سفر فیزیکی به محل کلاس نیست و شاید حتی استاد را با دوربین و از روی وب تماشا کنید …. همه اینها تنها یک تغییر ماهیت از شکل قبلی به شکل جدی است. یک مدل پیشرفتهتر و کارآمدتر.