معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی آموزگار اول ابتدایی :
کاهش بیش از حد وابستگی یکی از دانش آموزان به مادرش با روش های مناسب
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات پبیست و پنج صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
مقدمه: (بیان مساله و سایقه موضوع ) 5
1-مشاهده رفتار دانش آموز در کلاس…. 7
2-مصاحبه با مدیر و سایر همکاران مدرسه. 8
تجزیه وتحلیل و گردآوری اطلاعات… 9
موانع ترس دانش اموزان مدرسه در پایه اول.. 10
* ایجاد آمادگی ذهنی در زهرا : 11
ارزیابی بعد از اجرای راه حل.. 12
ارزشیابی تأثیراقدام جدید وتعیین اعتبارآن.. 12
۱ – نزدیک بودن فاصله خانه و مدرسه. 19
۲- وسعت زمین، بنا و امکانات… 20
۴- ایجاد تعلق خاطر به مدرسه و اجزاء آن و پرورش حس خویشاوندی.. 21
۵- نیاز واقعی به دستشویی یا مفری برای غلبه فشارهای روحی.. 22
راهکارهایی برای حل مشکل مشابه درخانواده ها 25
چکیده :
با فرا رسیدن سال نو تحصیلی ،نگرانی های خانواده هایی که دانش آموزان کلاس اولی دارند شروع می شود . یکی از این نگرانی ها ترس از مدرسه می باشد . البته در این دوره با وجود کلاس های زیادی که کودکان قبل از شروع مدرسه می روند تقریبا مشکلی ندارند ، اما باز هم بسیاری از آنها در روز های آغازین با مشکل مواجه می شوند . بسیاری از کودکان هنگام جدا شدن از والدین ناراحت می شوند، به خصوص در خانواده هایی که مراقبت های غیرمنطقی از کودک صورت می گیرد. اما برخی از کودکان اضطراب بسیار شدیدی را موقع جدا شدن از مادرشان نشان می دهند. در موارد بسیار شدید کودک حتی در اتاق مادر را تعقیب می کند، این مشکل موقعی در کودک در مدرسه می رود، آشکار می شود.حدود 3 و نیم درصد کودکان به این ناراحتی مبتلا می شوند و در دخترها و طبقه مرفه بیشتر است. به این رفتارها اضطراب جدایی می گویند .
اگر والدین کودک را در محیط مدرسه رها کنند اضطراب کودک بیشتر میشود پس باید با ملایمت، ملاطفت و نرمی با کودک ارتباط برقرارکرد و با حرف زدن با کودک به کاهش اضطرابش کمک کرد.
اضطراب در برخی کودکان در آغاز سال تحصیلی طبیعی است به خصوص برای کودکانی که وارد دوره پیشدبستانی یا کلاس اول میشوند.این دسته از کودکان چون از محیط خانه وارد محیط دیگری میشوند. با افراد جدید مواجهه میشوند و محیط جدیدی را تجربه میکنند و از سوی دیگر آزادیهایی را که در محیط خانه داشتند در مدرسه ندارند دچار اضطراب میشوند.کودکان در ورود به مدرسه در زمان استراحت، نوع تغذیه و زمان بازی خود دچار تغییر شده و طبیعی است که دچار اضطراب شوند.
اینجانب……………….پایه اول ابتدایی مدت …………….. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت هستم و هم اکنون در کلاسم به 25 نفر دانش آموز در حال آموزش هستم. در سال تحصیلی 94-95با روبرو شدن با دانش آموزی به نام زهرا که وابستگی بسیار شدیدی به مادرش داشت تصمیم گرفتم در پژوهش و گزارش تخصصی خود بر روی این مسئله کار کنم.