316 – چگونه توانستم دانش آموزان را با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی آشنا سازم و استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را در آنها به سمت درستی هدایت کنم.

316 – چگونه توانستم دانش آموزان را با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی آشنا سازم و استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را در آنها به سمت درستی هدایت کنم.

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 1958 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 11 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 11 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم دانش آموزان را با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی آشنا سازم و استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را در آنها به سمت درستی هدایت کنم.

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم دانش آموزان را با تاثیرات منفی شبکه های اجتماعی آشنا سازم و استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را در آنها به سمت درستی هدایت کنم.

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و پنج صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست مطالب

چکیده 4

نکات کلیدی : 4

مقدمه 5

بیان مسئله: 7

توصیف وضعیت موجود: 8

اهداف: 9

هدف کلی: 9

اهداف جزئی: 9

گردآوری اطلاعات: (شواهد 1 ) 10

1 – مشاهده : 10

2-  مزان نیاز دانش آموزان به فضای مجازی برای دروس 10

نمودار میران مورد نیاز استفاده از فضای مجازی در دروس مختلف : 10

3 – بررسی میزان آگاهی والدین از فضای مجازی و اینترنت : 11

سوالات پرسشنامه از والدین : 11

4- میزان دسترسی به رایانه و تلفن همراه و اینترنت خانگی 11

نمودار میزان دسترسی دانش آموزان به کامپیوتر ، تلفن همراه و اینترنت : 12

5 –  سنجش استفاده از اینترنت و فضای مجازی در دانش آموزان 12

6 – منابع کتابخانه ای ومقالات 13

ادبیات نظری : 13

مزایا و معایب اینترنت برای نوجوانان: 14

مزایای استفاده از اینترنت: 15

معایب استفاده از اینترنت: 15

پیشینه ی پژوهش: 16

الف) مبانی نظری: 16

ب) پیشینه ی علمی: 16

تجزیه و تحلیل اطلاعات 18

ارائه راه حل های پیشنهادی: 19

اقداماتی که به عهده والدین می باشد: 19

اقداماتی که بر عهده مربیان و معلمان و مشاور می باشد: 20

انتخاب راه حل ها بر اساس اولویت اهمیت اجرا: 20

اعتبار بخشی به راه حل های انتخابی: (گردآوری شواهد 2 ) 21

نظارت بر اجرای راه حل ها: 21

پیشنهاد اقدام پژوه: 22

به والدین توصیه می شود: 22

گردآوری شواهد دو 22

محدودیت های پژوهش : 23

نتیجه گیری: 23

پیشنهادات 24

فهرست و منابع 26

چکیده

اینترنت ، از تازه ترین دستاورد های بشر و آخرین عضو خانواده تکنولوژی است که حدود چهل سال است قدم به زندگی انسان گذاشته ، و در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کند.

اغلب جوانان ونوجوانان به ویژه دانش آموزان در زمان تعطیلات چه تابستان و یا چه در منزل (شیفت غیر مدرسه )  با مشکل نحوه گذراندن اوقات فراغت روبرو هستند واز طرفی دیگر به دلیل نقش و تاثیر بالای فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی در زندگی آحاد جامعه،این فضاها به اشتباه جای زمان فراغت واستراحت جوانان راگرفته و این امر هم تهدید و هم فرصتی بزرگ محسوب می شود.

میزان حضور دانش آموزان در فضای مجازی و پرسه زدن آنها در شبکه های اجتماعی؛ یکی از موضوعاتی است که می توان آن را به لیست دغدغه های والدین اضافه کرد. چرا که کمتر مادری را می توان سراغ داشت که از وقت تلف کردن های فراوان فرزندش در فضای مجازی شکایتی نداشته باشد. موضوعی که شاید بتوان نام اعتیاد اینترنتی را هم برآن گذاشت.

آسیب جدی که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد، نفوذ شبکه های اجتماعی مانند”فیسبوک،وایبر، واتس آپ، لاین ، تلگرام ” در بین دانش آموزان است.

اینجانب دبیر …………………. ، کلاس …………. در سال تحصیلی 1396-1395 با دانش اموزانی سرکار داشتم که در منزل بیشترشان گوشی موبایل هوشمند داشتند و بیشتر اوقات خود را در فضای مجازی و اینترنت می گذراندند . در پی گلایه برخی از والدین و همچنین توجه خودم به رفتارهای دانش اموزان متوجه شدم آنان از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شکل نامطلوبی استفاده می کنند .

بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن با روش آشنا سازی دانش آموزان  و والدین با مزایا و معایب استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی  و سپس به آموزش صحیح برخورد والدین و معلمان در رابطه با طرز برخود و نظارت بر دانش آموزان در فضای مجازی توانستم آسیب های آن را در دانش آموزان کاهش دهم .

 

نکات کلیدی :

دانش آموزان – فضای مجازی – شبکه های اجتماعی – پییشگیری

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید