336 – چگونه توانستیم دانش آموزان متوسطه اول را به رعایت حجاب اسلامی تشویق کنیم

336 – چگونه توانستیم دانش آموزان متوسطه اول را به رعایت حجاب اسلامی تشویق کنیم

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 966 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 12 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 12 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستیم دانش آموزان متوسطه اول را به رعایت حجاب اسلامی تشویق کنیم

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستیم دانش آموزان متوسطه اول را به رعایت حجاب اسلامی تشویق کنیم

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و نه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست

چکیده : 1

نکات کلیدی : 1

مقدمه: 2

بیان مسئله : 4

ضرورت و اهمیت تحقیق.. 4

توصیف وضعیت موجود (شواهد 1 ) 5

اهداف پژوهش : 6

هدف اصلی : 6

اهداف جزئی : 6

سوالات پژوهش : 6

گردآوری اطلاعات (شواهد1) 6

روش مشاهده 7

2 – روش مصاحبه: 7

3- مطالعه متون ، اسناد مدارک… 8

آثار و پیامدهای رعایت حجاب.. 15

ارائه راهکارهای موقت… 18

اجرای راه حل.. 18

گرد آوری شواهد 2. 19

اعتبار بخشی : 20

موانع و محدودیت ها : 21

نتیجه گیری : 21

پیشنهادات.. 22

منابع: 23

پیوستها 25

 

چکیده :

«حجاب» از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی، اجتماعی در تمدن ایرانی اسلامی می‌باشد که پیشینه آن به قبل از ورود اسلام می‌رسد، اما در فرهنگ اسلامی به اوج تعالی و منتهای ارزش و اعتبار خود می‌رسد. حجاب و عفاف؛ پدیده‌ مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی می‌باشد و توجه به زمینه‌های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر آن بسیار شایسته و لازم می‌نماید و اشاعه و تعمیق آن نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است. بدیهی است که در کنار شرایط مساعد اجتماعی، برای ارزش تلقی کردن و الگوپذیری این فرهنگ، نیازمند درونی و نهادینه شدن آن در وجود افراد می‌باشد. بدون شک رسیدن به این هدف، نیازمند مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند می‌باشد.

اما متأسفانه در چند دهه اخیر بخصوص از زمانی که افراد خانواده بیشترین وقت خود را صرف دیدن برنامه های  بنگاه های فرهنگ ساز  غربی و  شبکه های مجازی در اینترنت و شبکه های  ترویج کننده افکار غربی – غیر اسلامی  از رسانه ای به اسم ماهواره می کنند و در معنای کلمه دچار تهاجم فرهنگ های غیر بومی و اسلامی شده اند ؛ کارکرد تربیتی خانواده ها به عنوان انتقال دهندگان اولیه مسائل فرهنگی سنتی و اسلامی به اندازه کافی مطلوب نبوده و نیست . این مسئله شاید کلید بسیاری از درهای بسته افکار دانش آموزان و جوانان ما برای پذیرش چرایی و چگونگی حجاب باشد  ازطرف دیگر مدارس ما به عنوان نخستین نهاد آموزشی و تربیتی فرا خانواده در تقابلی نابرابر باید جوان و نوجوانی را که ذهن و خواسته هایش تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد به سوی فرهنگ متعالی اسلامی و انسانی سوق دهند. فرهنگی که برای نهادینه شدن نیاز به حمایت از سوی جامعه رسانه ای و نهاد خانواده دارد و اگر این حمایت مطلوب صورت نگیرد قطعا به تلاش مربیان در مدارس پاسخ چشم گیری داده نمی شود.

اینجانب …………………………      به عنوان …………………. مدرسه …………………..،  با بعضی از دانش آموزانی در مدرسه برخورد داشتم که حجاب خود را به صورت مناسب رعایت نمی کردند ، بنابراین تصمیم گرفتم تا آنها را به رعایت حجاب مناسب تشویق ودر آنها نهادینه سازم .

نکات کلیدی :

دانش آموزان ، حجاب ، نهادینه کردن حجاب

 

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید