176 – چگونه توانستم آموزه های دینی را در دانش آموزان تقویت نمایم ؟

176 – چگونه توانستم آموزه های دینی را در دانش آموزان تقویت نمایم ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 1789 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 29 آگوست 2019

به روز رسانی در: 29 آگوست 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم آموزه های دینی را در دانش آموزان تقویت نمایم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم آموزه های دینی را در دانش آموزان تقویت نمایم ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و چهار صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه. 4

بیان مساله. 5

توصیف وضعیت موجود. 6

گرد آوری شواهد1. 6

راه‌حل‌های پیشنهادی.. 7

انتخاب راه جدید به طور موقت: 7

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن: 9

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2) : 15

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن : 16

نتیجه گیری: 18

دیگر راهکار ها 19

راهکارهایی برای مشارکت مذهبی  دانش آموزان در مدرسه. 19

راهکارهایی برای تعمیق و تقویت آموزه های دینی.. 22

منابع : 24

چکیده

در دنیای کنونی توسعه وایجاد مدارس به مفهوم امروزی ، گسترش سریع فناوری و ارتباطات ، صنعتی شدن جوامع و نیازهای متنوع عصر انفجار دانش ، دایره تاثیر گذاری عوامل مختلف بر افکار و اندیشه های دانش آموزان را گسترده تر از گذشته کرده است هدف از آموزش دینی تنها افزایش معلومات دینی دا نش آموزان نیست ، بلکه هدف اصلی ، پرورش ایمان ونیل به تربیت دینی والهی است. به عبارت دیگر ، هدف اصلی ” دین آموزی” نیست بلکه ” تدین ” است .. آنچه مسلم است این است که هنوز مدارس ما به عنوان اصلی ترین کانون های تربیتی مورد توجه و برنامه ریزی دقیق وصریح قرار نگرفته است . اگر نظام آموزش و پرورش ما بخواهد از مسیر آموزش های صرف به سمت تربیت دینی ،اخلاقی و اجتماعی حرکت کند، لازم است بسیاری از اهداف و روشها را تغییر دهد.

بی تردید آموخته های ما با باورها و اعتقادات و در نتیجه ایمان قلبی ما ارتباط نزدیکی دارد ،اما این ارتباط از ابتداتاانتها ، یک رابطه قطعی و ضروری نیست . زیرا بسیارند انسانهایی که دانش فراوان دارند و در خصوص نکته ای به باور اعتقادی نیز رسیده اند ، ولی ایمان و در نتیجه عمل متناسب با آن را ندارند.تعلم وتربیت اساسا از مقوله یادگیری است ، بدین معنا که یک فرایند تربیتی ، صرفا از مسیر ایجاد دانش و مهارت و نیز ایجاد نگرش های مثبت ، در بر گیرنده تغییر رفتار بالفعل یا حتی بالقوه ایجاد می کند. اما این تغییر رفتار ضرورتابه معنای عمل بر مبنای ایمان نیست ، بلکه صرفا می توان آن را درایجاد ، تقویت یا تغییر جهت ایمان و در نتیجه عمل آدمی موثر دانست . یادگیری دینی همان نگرش همراه با معرفت وشناخت است که ایمان و عمل دینی رادر یک فرآیند درونی و نه ضرورتاآموزشی ، تقویت می کند. ایمان و عمل دو شاخصه اصلی دین داری آدمی است .اینجانب        معاون پرورشی          در اقدام پژوهی فوق تصمیم گرفتم راهکار های علاقه مند کردن دانش آموزان را به آموزه های دینی مورد بررسی قرار دهم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید