207 – چگونه توانستم تربیت دینی را در دانش آموزان کلاسم تقویت نمایم ؟

207 – چگونه توانستم تربیت دینی را در دانش آموزان کلاسم تقویت نمایم ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 1099 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 31 آگوست 2019

به روز رسانی در: 31 آگوست 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم تربیت دینی را در دانش آموزان کلاسم تقویت نمایم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم  تربیت دینی را در دانش آموزان کلاسم تقویت نمایم ؟ 

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و هفت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 4

مقدمه. 5

بیان مساله. 6

توصیف وضعیت موجود. 7

گرد آوری شواهد1. 7

راه‌حل‌های پیشنهادی.. 8

انتخاب راه جدید به طور موقت: 9

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن: 10

1-الگو قرار دادن رفتار های خودم و دانش آموزان خوب آموزشگاه: 10

2-    استفاده از آموزه های دینی و مراجعه به آیات ، احادیث و روایات : 12

4-    تهیه کتابخانه کلاسی: 13

5-    برگزاری جلسات مکرر با والدین دانش آموزان : 14

6-    تعیین یک سری قوانین تربیتی در کلاس های درس: 15

7- تشویق از دانش آموزانی که همکاری خوبی در اجرای پروژه داشتند: 16

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2) : 16

با استخراج نتایج پرسش‌نامه‌ای که به دانش‌آموزان داده شد مشاهده شد: 17

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن : 17

نتیجه گیری: 19

نقش معلم در تربیت دینی.. 20

۱. نقش معلم در شناسایی معارف دین.. 20

۲. نقش معلم در ایمان‌آفرینی.. 21

منابع : 27

چکیده

تربیت دینی یعنی شناخت آموزه‌های دین، تبدیل این شناخت‌ها به باورهای قلبی و به کاربستن این باورها در رفتارهای فردی و اجتماعی. در نتیجه، افراد در فرایند تعلیم و تربیت دینی، به گونه‌ای تربیت می‌شوند که در گرایش‌های‌شان نسبت به زندگی، اعمال و تصمیم‌های‌شان و در برخورد با تمام امور، همواره حاکمیت ارزش‌های الهی را احساس کنند. در چنین نظامی علاوه بر ایجاد نظم ذهنی، دانش‌آموزان به گونه‌ای تربیت می‌شوند که دانش را صرفا برای ارضای کنجکاوی‌های فکری یا منافع دنیوی کسب نمی‌کنند، بلکه منطقی و متقی بار می‌آیند و فراهم آوردن موجبات رفاه مادی، معنوی و اخلاقی خانواده، ملت، خود و دیگران را وجهه‌ی همت خویش قرار می‌دهند. در این نوع از تربیت، هدف تنها کسب معرفت نیست، بلکه رشد و شکوفایی موزون همه‌ی ابعاد وجودی انسان مورد توجه قرار دارد.

اهمیت معلم در اسلام، بیانگر نقش و کاربرد او در جامعه است. اگر نقش معلم حیاتی نبود اسلام تا این حد به او بها نمی‌داد. در اسلام معلم از چنان ارزش و جایگاهی برخوردار است که خداوند در نخستین آیات نازل شده بر پیامبر(ص)، خودش را معلم معرفی می‌کند: «بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت، بخوان! و پروردگارت کریم‌ترین است، همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست. »(علق، ۱ـ۵). پیامبر(ص)

ارزش و جایگاه رفیع معلم اختصاص به اسلام ندارد. در گفته‌های غیر مسلمانان نیز نشانه‌هایی از مقام بلند معلم دیده می‌شود. ارسطو می‌گوید: «کسانی که کودکان را تربیت می‌کنند باید بیش از افرادی که آنان را بار می‌آورند مورد احترام قرار گیرند، زیرا اینان تنها به کودک زندگی می‌بخشند، در حالی که معلمان هنر بهتر زیستن را به او یاد می‌دهند».

اینجانب …. دبیر ….. آموزشگاه متوسطه …. شهرستان … در اقدام پژوهی فوق الذکر تصمیم گرفتم تربیت دینی را در دانش آموزانم تقویت نمایم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید