175 – چگونه توانستم هویت ملی-اسلامی دانش آموزانم را با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر کورش در درس مطالعات اجتماعی تقویت کنم؟

175 – چگونه توانستم هویت ملی-اسلامی دانش آموزانم را با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر کورش در درس مطالعات اجتماعی تقویت کنم؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 746 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 29 آگوست 2019

به روز رسانی در: 29 آگوست 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم هویت ملی-اسلامی دانش آموزانم را با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر کورش در درس مطالعات اجتماعی تقویت کنم؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم هویت ملی-اسلامی دانش آموزانم را با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر کورش در درس مطالعات اجتماعی تقویت کنم؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و چهار صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست

چکیده 4

کلید واژگان : 5

مقدمـه. 5

توصیف وضع موجود(   بیان مسئله  ) 7

خلاصه آنچه گفته شد به این شرح می باشد: 8

جمع آوری اطلاعات(1) (شواهد) 10

تجزیه وتحلیل اطلاعات… 10

خلاصه یافته های اولیه. 10

تعریف هویت ملی -مذهبی.. 12

بعد تاریخی هویت ملی.. 13

دانش آموزان.. 13

قرآن کریم.. 13

منشور حقوق بشر کورش…. 15

ساخت منشور 15

ترجمه بخشی از منشور حقوق بشر کورش…. 16

اصول ومبانی درس مطالعات اجتماعی.. 17

انواع شیوه های تاریخ نگاری.. 17

روش روایی (نقلی) 17

روش ترکیبی.. 17

روش تحلیلی.. 18

(آزند،1381وسجادی،1380وروزنتال،1375وزرین کوب ،1375با تلخیص) 18

معیارهای ارزشیابی.. 18

را ه های پیشنهادی.. 19

چگونگی اجرای راه جدید. 19

*جمع آوری اطلاعات(2) (شواهد) 20

تجدید نظر در روش های انجام گرفته واعتبار بخشی آن.. 21

سوالات سبک قدیم: 21

سوالات سبک جدید: 21

ارزیابی نتایج.. 22

نتیجه گیری.. 23

پیشنهادات… 24

منابـع و ماخذ. 26

چکیده

متاسفانه کتب تاریخ ما بدون توجه به نیاز روز دانش آموزان ومسائل موجود در جامعه ی ایرانی تالیف  شده و صرفا به  شیوه ی نقل حوادث تاریخی پرداخته ودانش آموزان هم  به حفظ آن ها  می پردازند  بدون این که تحلیلی وتفسیری انجام گیرد و به  رفع  مشکلات  فعلی  ما بپردازد. برای حل این مشکل تصمیم  گرفتم  دانش آموزانم را با تحلیل وتفسیر آثار تاریخی که چقدر درخودباوری وهویت ما اهمیت دارند آشنا سازم . آثار مورد مطالعه ی ما منشور حقوق بشر کورش بوده ودانش آموزان از آن ومسئله ی حقوق بشر اطلاعاتی نداشتند . برای اجرای تدریسم چند فعالیت به دانش آموزانم داده بودم تا درزمان تدریس اکثر کارها  با مشارکت فردی  و گروهی  آنان اجرا شود  پس از تهیه ی موارد خواسته شده  در جلسه ی بعدی  با استفاده از روش های گوناگون تدریس (ایفای نقش  و اجرای نمایش نامه  و پژوهش آموزی وپرسش وپاسخ وسخنرانی )پیرامون تاسیس  حکومت  هخامنشی  و زندگی کورش  وتحلیل منشور حقوق بشر کورش  و واژه ی   ذوالقرنین   در  آیات قرآنی به تدریس پرداختیم . بدین ترتیب دانش آموزان با یکی ازهویت های ملی-اسلامی که کورش مرد خردمند وعدالت گستر تاریخ جهان می باشد آشنا نموده  و همچنین دانش آموزان چگونگی تحلیل متون تاریخی وآثار آن را درک نموده بودند و به این نکته پی بردند که “تاریخ معم انسان هاست .” (امام خمینی (ره).  مروری گذرا به سرگذشت تاریخی تمدنهای بزرگ بشری این حقیقت را آشکار می نماید که سرآغاز انحطاط و سقوط و انقراض این تمدن ها ، ازخودبیگانگی و وادادگی در برابر مهاجمین بوده است ! حال اگراز همین منظر، به محتوای کتب درسی تاریخ بنگریم ، نگاه ما بسیار متفاوت با آنچه که هم اکنون در این حوزه دنبال می شود ، خواهد بود و بهتر متوجه خواهیم شد که در کدام جهت گام برمی داریم .   یکی ازهویت های مهم ملی-اسلامی-تاریخی  تاریخ ما کورش موسس حکومت هخامنشی می باشد.کورش که درقرآن کریم تحت عنوان ذوالقرنین ذکرشده (علامه طباطبایی)برای ایجادصلح وآزادی اندیشه و دین  ، منشورحقوق بشررا نوشته است درحالی که  امروزه  بحث حقوق بشر وشکنجه انسان ها وحمله به کشورهای ممالک اسلامی  از مشکلات عمده ی جوامع متمدن بشری می باشد. برای مقابله با این تهاجمات احیای هویت های ملی-اسلامی ضروری است .

کلید واژگان :

هویت ملی ،اسلامی-منشور کورش-آیات قرآنی

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید