152 – چگونه توانستم زهرا دانش آموز آموزشگاه ….. را به درس ادبیات و زبان فارسی علاقه مند نمایم؟

152 – چگونه توانستم زهرا دانش آموز آموزشگاه …..  را به درس ادبیات و زبان فارسی علاقه مند نمایم؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 560 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 آگوست 2019

به روز رسانی در: 28 آگوست 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم زهرا دانش آموز آموزشگاه ….. را به درس ادبیات و زبان فارسی علاقه مند نمایم؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم زهرا دانش آموز آموزشگاه ….. را به درس ادبیات و زبان فارسی علاقه مند نمایم؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و دو صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 4

مقدمه. 5

بیان مسئله. 6

توصیف وضع موجود: 7

اهمیت وضرورت تحقیق : 7

پیشینه ی تحقیق.. 8

گرد آوریِ اطلاعات ؛  شواهد 1 : 8

گرد آوریِ اطلاعات و روش های آنها 9

تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها 9

راه حل های پیشنهادی.. 10

اجرای طرح.. 10

گرد آوری اطلاعات ،شواهد 2. 12

نتیجه گیری.. 12

اهم عوامل و موانع موجود در امر آموزش زبان و ادبیات فارسی را می توان به شرح زیر دسته بندی کرد : 12

1-     کتاب های درسی.. 12

2-    جامعه و اجتماع. 13

3-   دبیران و استادان زبان و ادبیات فارسی.. 14

4- عوامل اجرایی در دبیرستان.. 14

5 – اولیای دانش آموزان.. 15

شیوه ی ارزشیابی دروس زبان و ادبیات فارسی.. 15

نقاط قوت و تاثیر گذار در تدریس : 16

نقاط منفی و باز دارنده  در تدریس: 20

پیشنهادات: 21

منابع و مآخذ. 22

چکیده

امروزه به جهت اهمال و سستی و بی توجهی های برخی از متولیان و دستگاه های موظف به حراست و صیانت و نگهداری ریشه و بن مایه و جایگاه و شریان حیاتی اصیل زبان فارسی از یک سو و عدم دقت هایی که در بیان برخی به گوش می خورد و متن هایی که بدون رعایت قاعده و احساس در اصول علمی- کاربردی زبان به چشم می آید کارش به جایی رسیده است که بعضی ها خیلی راحت و بدون دغدغه واژه های بیگانه و نادرست بر سر زبان ها جاری می کنند و در مجموعه های تصویری و آوایی و نوشتاری، واژه های نامأنوس و غیرمعمول و بدون قاعده و حتی گاهی ملهم از ادبیات بیگانه را جایگزین کلمات فاخر و خوش آهنگ زبان فارسی کرده اند.  یکی از دلایل کم توجهی به ادبیات نگاه سطحی ما به آن است . در کش و قوس های سال های خود‌باختگی در برابر غرب و نفوذ آداب غربی که اندک اندک چون موریانه ای به جان این درخت تناور و سایه افکن افتاد ، زبان و ادبیات فارسی به عنوان درسی تفننی ، سرگرم کننده و حتی نمره آور و معدل‌چاق کن در نظام آموزشی ما جا خوش کرد . ادبیات فارسی درسی آسان قلمداد شد که هر دبیر غیر‌متخصص و کم سوادی می تواند از عهده ی تدریس آن برآید و چنان شد که خود به خود و از آغاز نیز گروه کم سوادان به سوی رشته ی ادبیات کشیده شدند. اکنون نیز اگر به نحوه ی هدایت تحصیلی دانش آموزان  گذری بیندازیم، متوجه این قضیه خواهیم شد . دانش آموزانی که حتی رشته ی ادبیات را کسب نکرده اند نیز، با تشکیل کمیسیون خاص در ادارات آموزش و پرورش به سوی این رشته گسیل داده می شوند . رشته ای که خود دانش آموز به رفتن و ادامه‌ی تحصیل در آن راغب نیست و حتی با توجه به سوابق موجود استعداد راه یابی بدان رشته را ندارد . این است حال و روز رشته ی ادبیات در این روزگار .به همین دلیل بنده …………….  در این اقدام پژوهی سعی بر این دارم که درس ادبیات و زبان فارسی را در کلاسم جذاب نموده و به دانش آموزم زهرا کمک کنم تا در رویارویی با مشکلات فرارویش در این درس موفق شود.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید