186 – چگونه توانستم دانش آموزان کلاس … را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم ؟

186 – چگونه توانستم دانش آموزان کلاس … را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 766 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 29 آگوست 2019

به روز رسانی در: 29 آگوست 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم دانش آموزان کلاس … را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم دانش آموزان کلاس … را به حفظ جزء سی ام قرآن علاقه مند نمایم ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و هشت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده : 3

مقدمه. 4

بیان مسأله. 5

توصیف وضع موجود. 6

گرد آوری شواهد یک… 6

الف. شاخص های کیفی وضع موجود. 6

ب. شاخص‌های کمّی وضع موجود. 7

الف. مشاهده ( Observation ) 7

نمونه موارد مورد نظردر فرم مشاهده : 8

تجزیه و تحلیل اطلاعات گرد آوری شده 9

راه های پیشنهادی.. 9

انتخاب راه حل جدید به صورت موقت… 14

اجرای راه حل جدید. 15

در مجموع معیارهای اجرای راه حل به شرح زیر بوده است : 15

گرد آوری شواهد دو. 16

ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید. 16

اهمیت حفظ قرآن و راهکار های مربوطه. 17

چگونه قرآن را بنویسیم؟. 18

چگونه کلید بگذاریم.. 18

از چه خطی استفاده کنیم.. 18

مرور محفوضات قبلی قرآنی در ده شماره 19

چگونه قرآن را در حین حفظ مرور کنیم؟. 19

چگونه برای حفظ قرآن برنا مه ریزی کنیم.. 20

نکاتی در مورد حفظ آیات قرآن ( تو ضیحات کارشناسان قرآنی رادیو قرآن) 20

خوبی برخی کارها در مورد حفظ قرآن.. 21

چه کنیم تا حفظ قرآن را به پایان رسانده و رها نکنیم؟. 21

موانع حفظ قرآن کدام است ؟. 23

عوامل حفظ قرآن کدام است؟. 23

چرا بعضی حفظ قرآن را نصفه و نیمه رها می کنند؟. 23

روش مرور پنج شماره ای محفوظات قرآنی.. 25

نتیجه گیری.. 25

پیشنهاد ها 26

فهرست منابع و مآخذ. 27

چکیده :

قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): «حَمَلَهُ القُرْآنِ هُمُ المَحْفُوفونَ بِرَحمَهِ اللهِ، المُلَبِّسونَ نُورَ اللهِ، المُعَلِّمونَ کَلامَ اللهِ. مَنْ عاداهُم فَقَدْ عادَی اللهَ و مَنْ والاهُم فَقَدْ والَی اللهَ.»: حافظان قرآن مشمول رحمت خدا، در برکنندگان نور خدا و آموزگاران کلام خدایند. کسی که با آنان دوستی نماید با خدا دوستی نموده و کسی که با آنان دشمنی کند خدا را دشمن داشته است.

برای پی بردن به فضیلت و اهمیت حفظ قرآن کافی است اندکی در احادیث رسیده از پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) در اینباره و نیز در سیره عملی ایشان در تعامل با قرآن و اهل آن دقت کنیم. به طور کلی قرآن کریم در نگاه آن بزرگواران از جایگاهی رفیع و منزلتی ویژه برخوردار است و بالتبع مسائل مربوط به آن، از جمله «تلاوت و قرائت، تدبر و عمل به فرامین آن و آموختن و آموزاندن آن» و نیز «حفظ قرآن و در سینه داشتن آن»، مورد سفارش ایشان قرار گرفته است.، میتوانیم به برخی از برکات حفظ قرآن پی ببریم؛ از جمله: «قرار گرفتن در پناه رحمت الهی، محشور شدن با انبیاء و همراهی با آنان، برخورداری از بالاترین ثروت فرهنگی (قرآن)، داشتن حق شفاعت در قیامت، ایمنی از عذاب آخرت، آبادانی دل و …». البته چنانچه در متن شماری از احادیث تأکید شده، شرط این بهرهمندی آن است که حافظ قرآن در جهت عمل به احکام و فرامین آن حرکت کند و کلام وحی همواره نصب العین او باشد. بدیهی است که تنها بسنده کردن به خواندن ظاهری آیات، تمامی این برکات را به دنبال ندارد.علاوه بر موارد فوق، برکات و فوائد مهم دیگری نیز در حفظ قرآن هست که از مهمترین آنها «انس با قرآن» است. بنا بر آنچه که عنوان گردید اینجانب …. دبیر … آموزشگاه …. تصمیم گرفتم برای رسیدن به این ارزش والا دانش آموزانم را به حفظ جزء سی قرآن راغب نمایم.

در آموزش قرآن کریم، در هر مرحله‏ای، اعم از آموزش روخوانی و روان‏خوانی یا مفاهیم و مانند آن، باید سعی شود که علاقه دانش‏آموزان نسبت به درس و کلاس افزایش یابد و شور و شوقی برای این کار در آن‏ها به وجود آید.این اشتیاق با راه‏هایی که معلم در کلاس پیش می‏گیرد و روش‏هایی که به اجرا درمی‏آورد، باید زیادتر شود و تا پایان درس و کلاس باقی بماند.برای این کار، علاوه بر روش‏ها و مهارت‏هایی که در کتاب‏های روش‏ها، فنون و مهارت‏های تدریس نوشته شده است، گاه تجربه‏های یک معلم هم می‏تواند برای معلمان و دبیران دیگر کارساز و مشکل‏گشا باشد که در حد امکانات و توان، در کلاس خود آن‏ها را اجرا کنند. اینجانب در اقدام پژوهی حاضر تصمیم بر این گرفته ام که دانش آموزان را به روخوانی و مباحث قرآنی علاقه مند سازم. امید است که پژوهش مذکور در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی مذهبی آموزش و پرورش بتواند ثمر بخش باشد.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید