308 – چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده آزمایشگاه شیمی علاقمند سازم؟

308 – چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده آزمایشگاه شیمی علاقمند سازم؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 456 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 8 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 8 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده آزمایشگاه شیمی علاقمند سازم؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم دانش آموزانم را به استفاده آزمایشگاه شیمی علاقمند سازم؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و نه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده. 3

مقدمه. 4

بیان مسئله. 5

توصیف وضعیت موجود. 6

گردآوری اطلاعات (شواهد1) 10

دبیران: 10

مدیر، معاون و مشاور: 10

دانش آموزان: 11

دیدگاه چند متفکر و صاحب نظر در رابطه با اهمیت تدریس آزمایشگاهی.. 12

پیشینه تحقیقات… 14

نوآوری و تحول در کلاس درس…. 16

استفاده از CD های آموزشی در تدریس…. 19

استفاده از رایانه و اینترنت در تدریس…. 19

استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس…. 20

اجرای راه حل.. 21

گرد آوری اطلاعات (شواهد2) 23

تجزیه و تحلیل نتایج.. 24

ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن.. 25

نتایج حاصل از اقدام. 25

نتیجه گیری… 26

پیشنهادات… 28

منابع مورد استفاده: 29

چکیده

آزمایش کردن یکی از راههای آموختن اصول و نتایج کلی علم است که می تواند دانش آموزان را وادار به تفکر، بحث، نتیجه گیری و در نهایت یادگیری را مطلوب کند. با استفاده از ابزار کمک آموزشی بسیار ساده تفهیم بسیاری از مطالب آسان تر می گردد. اگر انتقال معلومات از آغاز به طرز درستی انجام نگیرد، فهماندن مطالب بعدی دشوارتر خواهد بود تا آن جا که نظم فکری دانش آموز به هم می ریزد، نیروی درک و باور در وی نسبت به حقایق علمی ضعیف می شود، فهم علومی مثل شیمی  به نظر وی دشوار جلوه می کند و نسبت به آن بی علاقه می شود و پس از اندک زمانی اندوخته های نظری نیز از ذهنش زدوده می شود که فاجعه ای در آموزش و پرورش است. درس شیمی از دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را که نشان دادن آن ها حتی در آزمایشگاه دشوار است، مانند: حرکت مولکول های گاز، حرکت ذرات باردار درون یک محلول، ساختار مولکولی ترکیبات، …. را می توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه کرد.و با این عمل آزمایشگاه شیمی را برای دانش آموزان جذاب نمود. بنابراین بهره گیری از رایانه در کلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. یکی از بارزترین تأثیرات بهره گیری از رایانه، در آزمایشگاه شیمی تعامل فراگیران با یکدیگر و با دبیر است. البته هنوز در میان صاحبنظران، در زمینه سودمندی بهره گیری از رایانه در آموزش و یادگیری اختلاف نظرهایی وجود دارد، زیرا برخی از آنان رویکرد به این مقوله را تنها موجی گذرا می دانند و در مورد تأثیر عمیق و واقعی آن تردید دارند و برخی دیگر رؤیای مدرسه هوشمند، مدرسه بدون دیوار، مدرسه مجازی و …. در سر می پرورانند.اینجانب در این طرح اقدام پژوهی تصمیم گرفتم که با استفاده از راهکار استفاده از فناوری اطلاعات در آزمایشگاه شیمی دانش آموزان پایه دوم و سوم رشته تجربی و ریاضی دبیرستان ………………. را به انجام آزمایشات فردی در آزمایشگاه شیمی علاقمند سازم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید