معرفی گزارش تخصصی
بهبود توان یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد ها ی کلاس ششم بااستفاده از بازی بومی محلی
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات پنجاه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
به طور کلی تبدیل واحد ها به انواع مختلفی از قبیل: 10
برخورد بامسئله (تشخیص مسئله ) 12
اهداف (اولیه ،میانی و نهایی) 14
شواهدیک وگرد آوری اطلاعات.. 18
شاخص های کیفی و وضع موجود : 18
نمودار شماره 1: ارزیابی آزمون های ابتدایی مداد کاغذی آذرماه 21
درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی.. 21
نمودارشماره 2: نمایش نتایج آزمون عملکردی دی ماه بر اساس تعداد نفرات.. 22
جدول شماره 2:بررسی علاقه ی دانش آموزان به دروس دی ماه 94. 23
گرد آوری داده ها جهت شناسایی عوامل موثر در ضعف در یادگیری تبدیل واحد ها 24
انتخاب و اعتبار بخشی به راه حل ها 33
نمودار شماره 4: ارزیابی آزمون ابتدایی آذرماه نسبت به آزمون انتهایی اسفند ماه سال 95-94. 41
نمودارشماره 5:ارزیابی آزمون عملکردی دی ماه نسبت به آزمون عملکردی اسفند ماه بر اساس تعداد نفرات.. 43
جدول شماره 5:بررسی علاقه ی دانش آموزان به دروس.. 44
نمودار شماره 6: ارزیابی علاقه ی دی ماه دانش آموزان نسبت به اسفند ماه سال 94-93. 45
(نتیجه گیری) توصیف وضع مطلوب.. 45
چکیده :
گزارش تخصصی حاضر با هدف بررسی و رفع مشکل یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد های ریاضی دانش آموزان پایه ششم تدوین شده است. درس تبدیل واحد های طول و سطح وحجم در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درسی مشکلآفرین شده است تا جایی که دانش آموزان برای حل مسایل به دیگران تکیه می کنند. تکرار این کار باعث کم شدن علاقه ، عدم انجام درست تکالیف ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس و … در برخی از دانش آموزان شده است . بعد از بررسی مسایل فوق با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس توسط همکاران با تجربه و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار گرفت وبا راهکارابتکاری یک بازی بومی محلی (بازی گردو –شکستم) وسایرراهکارها نظیر استفاده از روش های فعال تدریس ، نحوهی استفاده از جدول پلکانی تبدیل واحد ها وتوجه به تفاوتهای فردی به این نتیجه رسیدم که کلاس درس ، روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس باید طوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند و دانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ،اشتیاق انجام تکالیف به موقع و از همه مهمتر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند.
کلید واژه :
یادگیری ریاضی – بازی بومی محلی -تفاوت های فردی- روش های نوین – نگرش مثبت – حل مسأله