175 – علاقمند کردن دانش آموزان به حفظ و یادگیری حکمت های نهج البلاغه با روش های مناسب

175 – علاقمند کردن دانش آموزان به حفظ و یادگیری حکمت های نهج البلاغه با روش های مناسب

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 428 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 3 نوامبر 2019

به روز رسانی در: 4 نوامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی و دبیر دینی :

علاقمند کردن دانش آموزان به حفظ و یادگیری حکمت های نهج البلاغه با روش های مناسب

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و سه

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه. 4

بیان مساله. 5

بیان وضع موجود. 6

اهداف گزارش تخصصی : 7

هدف اصلی : 7

اهداف جزئی : 7

مقایسه با شاخص : 7

جمع آوری اطلاعات… 7

تجزیه و تحلیل داده ها 8

راه‌حل‌های پیشنهادی.. 10

انتخاب راه جدید به طور موقت: 10

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن: 12

ارزیابی بعد از اجرای طرح.. 18

نقاط قوت اجرای طرح.. 19

نقاط ضعف : 21

نتیجه گیری: 21

پیشنهادات  : 21

منابع : 22

چکیده

برای روشن ضمیران و عارفان طریق الهی که انسی با نهج البلاغه دارند این یک امر واضح است که علاوه بر این که این کتاب طریق بلاغت و فصاحت و سخنوری است و مافوق کلام خلق و مادون کلام خالق است در حقیقت راه سعادت نیز هست .در جای جای نهج البلاغه توجه امام به اصول انسانی و رموز زندگی موج می زند. امام معتقد بود که مسلمان کسی است که قبل از مسلمانی انسان باشد و انسان کسی است که حدود وظایف و حقوق خود را چه فردی و چه اجتماعی خوب بشناسد و همان گونه که وظایف خود را به درستی و صمیمیت انجام می دهد حقوق انسانی خود را حفظ و مطالبه کند و همان طور که به حقوق دیگران تجاوز نمی کند در برابر هر متجاوزی بایستد.

هنگامی که نهج البلاغه را از لحاظ کمال روحی روانی اجتماعی و فردی ملاحظه می کنیم راه ها و جایگاه های سعادت افراد جامعه در آن آشکار است و به قول شهید مطهری امام (ع ) کتابی شگفت را به یادگار گذاشته است ۲ کتابی که ضامن سعادت انسانی است ; اما برای جوامع یا افرادی که دچار تورم خود طبیعی نشده باشند و حتی از دیدگاه مکتب هایی که برای بشریت آغاز و انجامی جز همین خاک تیره و تکاپویی جز برای گسترش خود طبیعی سراغ ندارند علی (ع ) و نهج البلاغه اش هرگز قابل شناخت و هضم نخواهد بوداهمیت معلم در اسلام، بیانگر نقش و کاربرد او در جامعه است. اگر نقش معلم حیاتی نبود اسلام تا این حد به او بها نمی‌داد. در اسلام معلم از چنان ارزش و جایگاهی برخوردار است که خداوند در نخستین آیات نازل شده بر پیامبر(ص)، خودش را معلم معرفی می‌کند: «بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت، بخوان! و پروردگارت کریم‌ترین است، همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی‌دانست. »(علق، ۱ـ۵). پیامبر(ص)

اینجانب در پژوهش حاضر با توجه به اهمیتی که از نهج البلاغه ذکر گردید تصمیم گرفتم به بررسی راهکارهای ایجاد علاقه و جذب دانش آموزان پایه هفتم به مشارکت فعال در حفظ و یادگیری حکمت هایی از نهج البلاغه (سخنان حضرت علی) بپردازم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید