معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی دبیرستان :
بهبود وضعیت درس ادبیات فارسی دانش آموزان سال چهارم با کمک تکنیک های خلاقیت
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات یازده صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
خسارتهای ناشی از افت تحصیلی: 12
پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم : 17
انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی): 18
اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن : 19
برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان: 19
شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند : 20
شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند : 20
شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند : 21
شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند : 21
مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس : 21
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت طرح ) 22
چکیده :
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان چهارم دبیرستان به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .
در این پژوهش ، تکنیک های خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .