467 – چگونه توانستم سواد خواندن را دردانش آموزان سوم ابتدایی تقویت کنم ؟

467 – چگونه توانستم سواد خواندن را دردانش آموزان سوم ابتدایی تقویت کنم ؟

دسته بندی:

قیمت: رایگان

تعداد نمایش: 1137 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 25 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم سواد خواندن را دردانش آموزان سوم ابتدایی تقویت کنم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم سواد خواندن را دردانش آموزان سوم ابتدایی تقویت کنم ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات یازده صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده پژوهش : 3

نکات کلیدی : 4

توصیف وضعیت موجود وبیان مساله : 5

گرد آوری اطلاعات ( 1 ) 5

تجزیه وتحلیل اطلاعات : 6

انتخاب راه جدید ونظارت بر آن : 6

بازبینی وکنترل : 7

گرد آوری اطلاعات ( شواهد 2 ) 8

ارزشیابی تأثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار آن : 8

نتایج  : با اجرای این روش : 8

نتیجه گیری : 9

پیشنهادات.. 10

منابع : 11

 

 

 

 

چکیده پژوهش :

امروزه همه می دانند که کودکان قبل از دبستان علاقه ی زیادی برای خواندن ازخودنشان می دهند وازورق زدن ومشاهده کردن کتا ب ها ومجله ها وبه ویژه ازتصاویرآنها لذت می برند وازاین که بزرگترها برایشان کتاب بخوانند خوشحال می شوند ودرباره ی واژه ها ونوشته ها سوال هایی مطرح می کنند . این موارد وشبیه آن ها می تواند نشانه هایی ازآمادگی های کودک برای خواندن باشد که با تشویق وترغیب کودکان وپاسخگویی به سوالات آنان می توان آموزش خواندن راآغازکرد.

بدیهی است آموزش نباید با اجباروفشارتوأم گردد ، چنان چه کودک آمادگی های لازم را ازخود نشان نداد باید آموزش را به تعویق انداخت ، درغیراین صورت به شکست ونا کامی کودک منجر خواهد شد ومیل به خواندن را دراوکم خواهد کرد یا از بین خواهد برد ؛ چنین کودکی احساس سرخوردگی می کند درزمان مناسب هم پیشرفت لازم را نخواهد داشت .

خواندن ومطالعه درتعلیم وتربیت مقوله ی سا ده ای نیست . به هرکس که بتواند حروف را با هم درست ترکیب کند وکلمه بخواند نمی توان گفت خواندن می داند . بارها برای خود شما پیش آمده است که کودک قصه ای ازکتاب درسی راروان وخوب وبا صدای بلند خوانده است ولی وقتی ازاو سوال کرده اند .(ازآن چه خواندی ، چه فهمیدی؟) قادر به جواب دادن نبوده است . این به معنای عدم درک خواندن ومطالعه ی صحیح است .

اگرخواهان تربیت دانش آموزانی خلاق ، متفکر، مستقل وکنجکاوهستیم واگردرپی کشف علل کاهش افت تحصیلی وارتقای انگیزه ی پیشرفت تحصیلی دردانش آموزان ، باید جهت گیری برنامه ریزی درسی را ازنظرمحتوای درسی وشیوه های تدریس به سمت آموزش خلاق سوق دهیم وبا استفاده ازروش های فعال نحوی تد ریس راازشیوه ی معلم محوری  به سمت دانش آموزمحوری هدایت نمائیم . تا بدین وسیله اعتماد به نفس وایجاد خود باوری در دانش آموزان بالا رود وافزون برآن ، شیوه ی ارزشیابی ازیادگیری وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان راازپاسخ مداری به سوال مداری وازحافظه پروری به اندیشه سازی تغییر دهیم . برای این  منظورمعلم باید وظایفی به شرح ذیل انجام دهد :

الف – تبدیل محیط آموزشی به محیطی صمیمانه تا کودک احساس امنیت نماید .

ب – ایجاد شرایط لازم برای به کار گیری توانایی های جسمی و روانی کودک .

ت – فراهم کردن شرایطی مناسب برای سخن گفتن وگوش دادن .

پ – استفاده از محسوسات وملموسات با توجه به وضعیت هوشی وذهنی کودک .

ج –  تحریک حس کنجکاوی کودک برای خواندن کتاب های درسی وغیر درسی .

نکات کلیدی :

سواد خواندن – دانش آموزان – تقویت

 

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید