487 – چگونه توانستم اختلال روخوانی و روان خوانی برخی دانش آموزان را برطرف نمایم ؟

487 – چگونه توانستم اختلال روخوانی و روان خوانی برخی دانش آموزان را برطرف نمایم ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 5957 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 25 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 25 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم اختلال روخوانی و روان خوانی برخی دانش آموزان را برطرف نمایم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم اختلال روخوانی و روان خوانی برخی دانش آموزان را برطرف نمایم ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات شانزده صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست مطالب

چکیده : 5

نکات کلیدی : 5

مقدمه: 6

اهمیت موضوع: 7

توصیف وضعیت موجود. 7

الف – توصیفاقدام پژوه 7

2-1توصیف محیط… 7

3- 1 – توصیف مشکل.. 8

گردآوری شواهد 1 : 8

الف – مشاهده 8

ب-  انواع مشکلات روان خوانی دانش آموزان.. 9

ج- صحبت با مدیر مدرسه و همکاران.. 11

د – صحبت با معلم سال قبل.. 11

ه – تهیه پرسشنامه. 12

ی- مطالعات کتابخانه ای.. 12

ادبیات و پیشینه پژوهش…. 12

ملاکهای تشخیص اختلال خواندن در مدرسه. 15

تجزیه وتحلیل داده ها: 23

انتخاب راه حل ها: 27

1 – تأکید بر جمله خوانی و آموزش آن و پرهیز از کلمه خوانی.. 27

2 – استفاده از کارتهای حافظه آموزشی زودآموز: 27

3- تهیه تابلو ارزشیابی توصیفی : 28

4 – تقویت حافظه ی دیداری : 29

اجرای راه حل و نظارت برآن: 29

جدول ترتیب راهکارهای اجرایی : 31

مهمترین مشکلاتی که در ضمن اجرا با آن مواجه بودم. 32

گردآوری اطلاعات (شواهد2): 32

الف – مشاهده 33

ج- نظرخواهی از همکاران و مدیر. 35

ارزیابی اقدامات انجام شده و پیشنهادات: 36

نتیجه گیری: 37

منابع وماخذ: 38

پیوستها : 39

پیوست 1 : پرسشنامه برای والدین : 39

پیوست 2 – پرسشنامه برای سایر همکاران دوم ابتدایی.. 39

چکیده :

آموزش روان خوانی و روخوانی در دوره ی ابتدایی می تواند کمک شایانی به پیشرفت درک معنایی سایر دروس کرده، و کودکان امروز را برای ورود به دنیای رو به پیشرفت فردا آماده تر کند.  باید بدانید که رابطه مستقیمی بین «نگرش مثبت» دانش آموزان نسبت به خواندن و «توانایی خواندن» آنان وجود دارد.

خواندن یکی از پیشرفته ترین وپیچیده ترین تواناییهای ذهنی انسان است.خواندن یعنی ارتباط کلی فرد بایک سری اطلاعات سمبلیک (نمادین)که به جنبه بصری یادگیری اطلاق می شود(یعنی تبدیل نوشتاری به گفتاری).

اینجانب …………….. در سال تحصیلی 1398-1397 در پایه دوم ابتدایی با دانش آموزانی برخورد کردم که مشکل خواندن داشتند . آنها بسیار کند می خواندند ، بیشتر کلمات را اشتباه می خواندند ، در هنگام خواندن استرس داشتند و اعتماد به نفس پائینی داشتند.

با دیدن این مشکلات در صدد رفع آن بر آمدم . بعد از جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن با راه حل هایی تقویت حافظه دیداری ،کارت های بازی کلمات ، تاکید بر جمله خوانی و تابلو تشویق مشکلات آنها را کاهش و روخوانی و روان خوانی را در آنها تقویت نمودم .

نکات کلیدی :

دانش آموزان – مهارت روخوانی – مهارت روان خوانی –  راهکارها

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید