322 – برطرف سازی ضعف دانش آموزان پایه یازدهم در درس فنون ادبی 2

322 – برطرف سازی ضعف دانش آموزان پایه یازدهم در درس فنون ادبی 2

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 1588 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 نوامبر 2019

به روز رسانی در: 18 دسامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی آدبیر ادبیات فارسی :

برطرف سازی ضعف دانش آموزان پایه یازدهم در درس فنون ادبی 2

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی و یک صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

عنوان………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………صفحه

چکیده. 1

نکات کلیدی :. 1

مقدمه: 2

تعریف و طرح مساله. 5

بیان وضع موجود. 6

اهداف پژوهش :. 6

هدف اصلی :. 6

اهداف جزئی :. 6

سوالات پژوهش :. 7

مقایسه با وضع مطلوب :. 7

جمع آوری اطلاعات. 7

الف – مشاهده :.. 8

ب-  گرفتن آزمون عملکردی :. 8

نمودار نمرات دانش آموزان :. 9

ج – مصاحبه با مربی پرورشی و مدیر مدرسه :.. 9

د – پرسشنامه به دانش آموازن.. 9

د) مطالعات کتابخانه ای و پیشینه پژوهش. 10

– روش تدریس به شیوه بحث گروهی: 12

روش تدریس  مشارکتی و روشهای اجرای آن: 13

تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها: 15

انتخاب راه جدید به صورت موقت: 15

اجرای طرح راه جدید و نظارت بر آن: 16

روش تدریس بحث گروهی. 16

مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی. 16

1- انتخاب موضوع : 16

2- فراهم کردن زمینه های مشترک: 16

3- تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی: 16

مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی. 17

1- وظایف معلم در روش بحث گروهی.. 17

2- وظایف شاگردان در جریان بحث گروه.. 17

استفاده از روش تدریس مشارکتی :. 17

مراحل اجرای تدریس مشارکتی : 18

ارزیابی بعد از اجرا. 18

الف – مشاهده :.. 18

ب-  گرفتن آزمون عملکردی :. 19

نمودار نمرات بعد از اجرای طرح :. 20

ج – مصاحبه با مربی پرورشی و مدیر مدرسه بعد اجرای طرح :.. 20

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن: 20

مزایای اجرای طرح :. 21

نقاط قوت :. 22

نقاط ضعف. 22

نتیجه‏ گیری. 23

پیشنهادها: 23

فهرست منابع: 24

 

چکیده

درس علوم و فنون ادبی یکی از مهم ترین درس های رشته علوم انسانی می باشد وضعف یادگیری در این درس سبب ضعف در پایه های بالاتر می شود .

امروز می بینیم که بیشتر فعالیت های یادگیری از طریق همیاری ترغیب می شود. زمینه ی دانشی و عاطفی و اجتماعی به هم پیوند می خورند و جنبه های گوناگون شخصیت فراگیرندگان مورد تایید قرار می گیرند.

آشکار است که دانش آموزان بدون مشارکت و فعالیت نمی توانند در جریان فرایند یادگیری قرار بگیرند و بهره ای از آموزش نمی برند.

اینجانب در مدتی که از سال تحصیلی می گذشت مشاهده می کردم که دانش آموزانم در کلاس درس علوم و فنون ادبی 2 یازدهم مشارکتی از خودشان نشان نمی دادند.آنها به تنهایی هرکدام تکالیف خود را انجام می دادند . آنها در کلاس بی نظم بودند و علاقه ای به درس نداشتند . با دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا شیوه هایی را در کلاس به کار گیرم تا از طریق آن بتوانم روحیه همکاری را بین دانش آموزان در سرکلاس درس علوم و فنون ادبی افزایش دهم . پس از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک موجود و گردآوری اطلاعات از دانش آموزان و همکاران بر آن شدم تا با استفاده از روشهای تدریس گروهی و مشارکتی روحیه همکاری آنها را برای یادگیری بیشتر افزایش دهم . با اجرای این طرح و نتایج حاصل از ارزشیابی اقدام جدید و تعیین اعتبار آن روند خوبی در مشارکت و فعالیت دانش آموزان در درس علوم و فنون ادبی 2 و در ارتقاء یادگیری در آنها مشاهده کردم.

نکات کلیدی :

دانش آموزان – روش های تدریس مشارکتی و گروهی – ارتقاء یادگیری – راهکارها

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید