معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی :
افزایش درصد نمرات زبان در آزمون قلم چی با تقویت مهارت Reading
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و شش صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
استراتژی های قبل از خواندن متن:. 8
استراتژی های حین خواندن متن :. 8
استراتژی های بعد از خواندن متن:. 8
شواهد اولیه 1_ پرسش نامه یک.. 11
شواهداولیه( 1):پرسش نامه 2. 12
چگونگی اجرای راه حل های پیشنهادی و نظارت بر اجرای آنها :. 14
1.ایجاد رابطه صمیمی با دانش آموز :.. 14
2.شرکت دادن دانش آموز در فعالیت های گروهی کلاس و تغییردادن جای نشستن دانش آموز مذکور.. 15
3.تاکید بر خواندن داستان های کوتاه انگلیسی و تلاش برای درک مفهوم متن وبدون توجه به لغات ناآشنا. 15
5.آموزش استراتژی های قبل، حین و بعد از خواندن یک متن انگلیسی… 16
7.نمایش فیلم های کوتاه به زبان انگلیسی در کلاس درس جهت علاقه مند کردن دانش آموزان به این درس .. 17
8..برگزار کردن کلاسهای جبرانی برای دانش آموزان ضعیف.. 17
ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ). 18
ارز یابی راه حل ها و اعتبار سنجی :. 21
چکیده :
سال تحصیلی در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه ……………….. شروع شده بود و من به عنوان دبیر درس زبان انگلیسی این آموزشگاه مشغول به تدریس شدم ، در کلاس سوم تجربی مشاهده کردم دانش اموز آرزو . و . در کلاس درس دارای استرس و نگرانی است و این استرس به وضوح در چهره ی او نمایان بود ، به عنوان دبیر درس زبان انگلیسی وظیفه خودم دانستم که این موضوع را بررسی کنم و مشکل استرس آرزو . و . را حل کنم ، برای کشف علت این استرس و نگرانی اولین قدم را در صحبت کردن با دانش آموز دیدم و از او در مورد روش مطالعه زبان انگلیسی سوال کردم ، متوجه شدم که این دانش آموز روش مطالعه کاملا اشتباهی دارد ، سپس در قدم بعد خواستم وضعیت دیگر درس های این دانش آموز را بدانم ، از همکاران سوال کردم بعد از مشورت و سوال از همکاران متوجه شدم که در دروس دیگر نمرات خوبی کسب کرده است یعنی توانایی دارد و خودش هم علاقه مند است به یادگیری و اما متاسفانه تا آن روز هیچ کس او را با روش صحیح آموختن این درس آشنا نکرده بود.
در ابتدا رابطه ی عاطفی خیلی خوبی با آرزو برقرار کردم وبه او گفتم که نمر ه مهم نیست بلکه مهم این است که تو بتوانی یک متن یا حتی یک داستان کوتاه انگلیسی بخوانی و معنی و مفهوم آن را درک کنی و از خواندنش لذت ببری . ّبرای این کار او را با مهارت های صحیح Reading Comprehension یا همان درک مطلب آشنا کردم .
خوشبختانه آرزو با گرفتن نمره ی 19 در امتحان نهایی نتیجه این اقدامات را به خوبی نشان داد و امسال هم دانش آموز اینجانب بوده و توانسته در آزمون های قلم چی بالای 50 درصد زبان را جواب بدهد .
کلید واژه ها: درک مطلب یا Reading Comprehension ، داستان کوتاه انگلیسی ، روش صحیح مطالعه زبان انگلیسی.