403 – چگونه توانستم حس حسادت دانش آموزان کلاس دوم فعال را به رقابت تبدیل کنم ؟

403 – چگونه توانستم حس حسادت دانش آموزان کلاس دوم فعال را به رقابت تبدیل کنم  ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 2172 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 18 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم حس حسادت دانش آموزان کلاس دوم فعال را به رقابت تبدیل کنم  ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم حس حسادت دانش آموزان کلاس دوم فعال را به رقابت تبدیل کنم  ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی و نه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 8

مقدمه. 9

بیان مساله. 10

توصیف وضعیت موجود: 12

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد 1 ) 12

تجزیه وتحلیل داده ها 13

نظرات همکاران: 13

نظرات دانش آموزان : 14

یافته های علمی. 15

معنای رقابت.. 16

نکاتی برای اندیشیدن. 20

– روش تدریس به شیوه بحث گروهی: 22

مراحل اجرای روش بحث گروهی. 23

مزایا و محدودیتهای روش بحث گروهی. 24

تعداد دانش آموزان عضو هر گروه و ترکیب اعضا گروه 26

اجرای راه حل جدید : 27

روش اجرا 27

روش تدریس.. 28

ارزشیابی. 30

اولین ازرشیابی کلاس: 30

ضرورت فعالیت های گروهی در ایجاد رقابت.. 31

مزایای فعالیت های گروهی  در رقابت.. 32

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2 ) 33

راههای علاقه مندی دانش آموزان کار گروهی : 35

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس: 36

نتیجه گیری : 37

منابع قابل استفاده : 38

چکیده

حسادت در افراد مختلف و به اشکال متفاوت جلوه می‌کند. چشم هم‌چشمی و مبارزه و رقابت نتیجه داشتن همین صفت است. حسادت می‌تواند مبنای بسیاری از پیروزی‌ها هم باشد، به شرط آنکه فرد به نسبت معمول و متعارفی این خصیصه را داشته باشد. اغلب دانش‌آموزان به دوستان صمیمی خود حسادت می‌کنند و دوست دارند همیشه نمره خودشان از نمره او بیشتر باشد و این عاملی در ایجاد رقابت بین دو نفر می‌باشد. ممکن است سوال اشتباه دوستش را که معلم متوجه نمی‌شده است، او بدهد. یک معلم نباید در اندیشه سرکوب این صنفت باشد، بلکه باید بتواند این ویژگی را در مسیر صحیح خود هدایت کند. اصولا نقش یک معلم در پرورش افراد باید نقش هدایت‌کننده باشد نه راهبرنده.

یک معلم می‌تواند حس رقابت و حسادت را در گروه‌ها ایجاد کند. مثلا بدین ترتیب که افراد کلاس را در گروه‌های خاصی تقسیم کند. یادگیری در گروهها به اختیار باشد. سپس نامی را که هر گروه برای خود می‌پسندد برای آن گروه انتخاب کند. سپس به طور غیر مستقیم به ایجاد رقابت در این گروه‌ها بپردازد. او می‌تواند نمرات تمام افراد گروه جمع کرده و از آنها میانگین بگیرد و عدد بدست آمده را به عنوان نمره یک گروه در نظر بگیرد.

حسادت جهتش به سمت شخص دیگر است. اما غبطه جهتش به سمت خود فرد است. مثلا ما وقتی به یک فرد زیبا حسادت می‌کنیم در دل می‌گوییم ای کاش زیبایی اش زایل شود اما وقتی غبطه می‌خوریم می‌گوییم من باید ورزش کنم تا تناسب اندام پیدا کنم و پوستم شاداب شود، تا ظاهرم بهتر شود. در واقع حسادت مثل یک زخم است که وقتی زخمی شدی دیگر زخمی‌ شده‌ای، اما می‌توانی با دسترسی به یکسری راهکارها وجودت را واکسینه کنی که کمتر زخمی شوی و طوری حرکت کنی که تیرهای حسادت کمتر روی تنت بنشیند. اینجانب آموزگار پایه دوم ابتدایی بعد از برخود با چنین مشکلی در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم حس حسادت دانش آموزان را به رقابت تبدیل کنم.

 

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید