اقدام پژوهی انشا : چگونه توانستم درس انشا را برای دانش آموزان جذاب نمایم.

اقدام پژوهی انشا : چگونه توانستم درس انشا را برای دانش آموزان جذاب نمایم.
خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی انشا

درس انشا دوره ابتدایی :

موضوع اقدام پژوهی انشا : چگونه توانستم درس انشا را برای دانش آموزان جذاب نمایم. – قابل استفاده برای همه دوره های ابتدایی  – فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات یازده صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

این اقدام پژوهی انشا  به صورت تخصصی و دقیق توسط گروه تدوین طرح درس معلم سایت بر اساس استانداردهای آموزش و پرورش تهیه شده است :

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی انشا را برای مشاهده قراردادده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی انشا را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

مقدمه. 3

بیان مساله. 4

گردآوری اطلاعات و شواهد(1) 4

پیشینه ی تحقیق در مورد درس انشا: 5

تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد (1) 5

چگونگی انجام کار: 6

گردآوری شواهد (2) 8

پیشنهادات… 8

منابع و ماخذ. 10

مقدمه

انشا در لغت به معنی سخن آفریدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانیدن است. و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جمله ها و عبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای او خوشایند باشد.

یکی از عوامل متعدد ناموفق بودن درس انشا نداشتن روش مناسب است. لزوم به کارگیری روش مطلوب در تدریس به اندازه ای است که بعضی از دست اندرکاران علوم تربیتی بهره گیری از روش های مناسب را مهم تر از دانش آن درس دانسته اند.

تلاش برای تدریس انشا امری ضروری و لازم است. در سر کلاس های ما تدریس به همان شیوه های سنتی تکرار مطالب گذشته است. و از دیدگاه علوم تربیتی هر کاری که مکانیکی انجام شود کاری آموزشی نیست. زیرا خلاقیت در آن وجود ندارد و تا خلاقیت نباشد مسائل اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، و سیاسی حل نمی شود و باید کاری کنیم که کلاس انشا تبدیل به کارگاه نوشتن شود.

پس از چند جلسه تدریس در درس انشا پایه پنجم به این نتیجه رسیدم که در طول سالهای گذشته به درس انشا اهمیتی داده نشده بود زیرا دانش آموزان به آسانی نمی توانستند بنویسند و افکار خود را بیان نمایند و درس انشا برای آنها جذابیتی نداشت .

برای حل این مشکل ابتدا به جمع آوری تجربیات اولیا دانش آموزان در ارتباط با درس انشا پرداختم و در جلسه ی ارتقا کیفیت آموزگاران در آبان ماه مسئله را مطرح نمودم و از تجربیات همکاران محترم به خصوص مدیر مدرسه استفاده نمودم.

1-  ضعف فرهنگ مطالعه

2-  جایگاه نداشتن فرهنگ انتقاد و رواج فرهنگ تملق

3-  فرهنگ جرات نداشتن واتکا به خانواده برای ابراز ایده ها و آرام و هجوم به مسائل و برآورد راه حل و ارائه آن ها

4-  عدم وجود تشویق کارساز و مناسب

5-  ارزش نگذاشتن به نوشته های ابتدایی

6-  ملموس نبودن موضوعات و مسائل مورد بحث و تکراری بودن آنها

7-  همکاری نامناسب خانواده ها

8-  عدم وجود ارزیابی دقیق از درس انشا

9-  ذاتی و ارثی پنداشتن امر خلاقیت و ابداع

10-مشخص نبودن جایگاه درس انشا در برنامه ی درسی به صورت اعتقادی و سهل الوصول بودن و در اختیار گرفتن آموزش آن و نیز زمان آن برای تکمیل دروس دیگر

چگونگی انجام کار:

برای جذاب بودن درس انشا و تشویق دانش آموزان به خوب نوشتن و شکوفا کردن استعداد نوشتن آنها و اینکه بتوانند بهترین واژه ها را در جمله های مناسب قرار دهند تا متنی روان و زیبا از نظر ساختار زبانی درست نموده باشند. فعالیتهای ذیل را در سر کلاس انشا به اجرا در آوردم

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

اقدام پژوهی چگونه توانستم درس انشا را برای دانش آموزان جذاب نمایم

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

 

همچنین اقدام پژوهی در انشا را از لینک  زیر ببینید :

اقدام پژوهی درس انشا

پاسخ دهید