232 – بهبود اختلال یادگیری یکی از دانش آموزان با استفاده از فناوری اطلاعات

232 – بهبود  اختلال یادگیری یکی از دانش آموزان با استفاده از  فناوری اطلاعات

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 636 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 5 نوامبر 2019

به روز رسانی در: 5 نوامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی آموزگار ابتدایی :

بهبود  اختلال یادگیری یکی از دانش آموزان با استفاده از  فناوری اطلاعات

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و پنج صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه. 4

اینترنت و سایر اشکال فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT. 4

معلم با استفاده از فناوری در کلاس درس می تواند این شرایط را فراهم کند: 4

بیان وضع موجود 5

اهداف گزارش تخصصی: 6

هدف اصلی : 6

اهداف جزئی : 6

مقایسه با شاخص : 6

جمع آوری اطلاعات.. 6

نارسایی های یادگیری.. 7

تعریف اختلالات ویژه در یادگیری: 7

اختلال یادگیری.. 9

چگونگی تشخیص اختلالات یادگیری.. 11

روش مشاهده 11

روش مصاحبه. 12

روش استفاده از آزمون های روانی.. 12

انواع ناتوانی های یادگیری.. 13

راه های درمان اختلالات یادگیری.. 13

نقش تلویزیون در آموزش و یادگیری کودکان. 14

نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری.. 15

پیشینه پژوهش… 17

اجرای راه حل.. 18

تمرین یک: 18

تمرین دوم: 18

تمرین سوم: 19

نقش لپ تاب در آموزش کودکان بر اساس گزارش سازمان ملل.. 19

چگونگی اجرای راه حل جدید، استفاده از لپ تاب.. 20

ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ) 21

تجزیه و تحلیل نتایج. 21

جدول چهار: مقایسه درصد پیشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام. 22

نمودار چهار: مقایسه درصد پیشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام. 22

ارزش یابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن. 22

نقاط منفی : 23

نتیجه گیری و پیشنهادات.. 23

منابع مورد استفاده: 25

 

چکیده

در این چند سال بعنوان معلم پایه …. ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ویژگی های رفتاری و اجتماعی متفاوت سر و کار داشتم. اما امسال یکی از دانش آموزان من به نام آلاله، با بقیه بچه هایی که تا به حال دیده بودم خیلی فرق داشت. او کودکی خجالتی، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت می کرد. با بقیه بچه ها دوست نمی شد و گوشه گیر بود. حتی قادر نبود که وسایل خود را از کیفش در آورد. کتابش را وارونه در دست می گرفت و هنگام تصویرخوانی از کتاب بخوانیم، می گفت: چیزی نمی بینم. در نوشتن نیز مشکل داشت و ساده ترین علائم کتاب بنویسیم را نمی توانست، بنویسد. او ریاضی را درک نمی کرد. به طور کلی او دچار اختلالات یادگیری یا . بود. در گوش دادن، صحبت کردن، خواندن، نوشتن، استدلال کردن و درک کردن مشکل داشت. با بررسی هایی که انجام دادم از نظر فیزیکی و هوش کاملاً سالم و عادی بود ولی در یادگیری بسیار مشکل داشت. برای حل اختلالات یادگیری و رفتاری او نیاز به روش تدریس مناسب و خاص بود.

پس از مطالعه و بررسی فراوان، روش های ویژه ای را برای بهبود وضعیت او به کار بستم. راه حل های مختلف را آزمایش کردم. بهترین راه این بود که نوآوری های آموزشی را به کار ببرم و با استفاده از فناوری نو اختلالات یادگیری آلاله را حل کنم. بنابراین از روش IT استفاده کردم.

با تلاش فراوان توانستم به نتیجه مطلوب برسم. به طوری که پیشرفت آلاله بسیار چشمگیر بود. او نه تنها در درس ریاضی و بخوانیم پیشرفت بسیار زیادی داشت بلکه مشکلات رفتاری او نیز به کلی رفع گردید و همانند سایر دانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت می کرد.

نتیجه ای که در نهایت به دست آمد این بود که: توانستم اختلالات یادگیری . آلاله را با کمک تدریس مبتنی بر IT حل کنم و از او دانش آموزی فعال و علاقمند بسازم. علاوه بر آن پیشرفت تحصیلی و علاقمندی سایر دانش آموزان نیز با این روش میسر شد و کلاسی سرشار از شادی و نشاط مهیا نمودم. موفقیت تحصیلی، علاقمندی و سرزندگی آلاله و سایر دانش آموزان نشان دهنده موفق بودن این طرح می باشد.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید