معرفی گزارش تخصصی
گزارش تخصصی دبیر تاریخ دبیرستان :
افزایش سطح یادگیری دانش آموزان در درس تاریخ (1) ایران و جهان باستان با روش های مناسب
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
چکیده
پژوهش حاضر در سال تحصیلی ………………در پایه دهم مدرسه …………. با فراوانی 30 نفر دانشآموز به انجام شده است. مسأله ی مورد نظر، بیعلاقهگی، بیتوجهی و عدم یادگیری مناسب اغلب دانشآموزان یادشده در درس تاریخ (1) ایران و جهان باستان و رضایت بخش نبودن نتایج آزمون های آنان بوده و هدف از انجام این تحقیق، افزایش سطح یادگیری تاریخ (1) ایران و جهان باستان در دانش آموزان پایه دهم بوده است. بر این اساس، بنده با استفاده از روشهای علمی به منظور کسب دادههای لازم، از منابع گوناگون تحقیق مانند: همکاران و مدیر ، دانشآموزان و والدین آنها، کتابها، مجلات، اینترنت، بررسی نمرات و ارزیابی نتایج آزمونهای برگزار شده، به تجزیه و تحلیل آنها جهت شناسایی عوامل موثر در ایجاد مسأله و یافتن راهحلهای پیشنهادی پرداختم. سپس به انتخاب چندین راهکار عملی از میان راه حلهای پیشنهادی مبادرت ورزیدم. آن گاه پس از اعتبار بخشی توسط گروه پژوهش، به اجرای راهحلهای انتخابی اقدام نمود که عبارت بودند از: 1. استفاده از روش مشارکتی در تدریس. استفاده از روش های جدید آموزش مثل فناوری کامپیوتر و اینترنت . لازم به ذکر است، پس از اجرای راهحلهای فوق، و با گرفتن دوباره آزمون و مقایسه سطح یادگیری در پایان این نتیجه به دست آمد که، استفاده از روشهای جدید تدریس سطح یادگیری دانش آموزان را افزایش می دهد .
کلید واژه ها:
دانش آموزان ، یادگیری، تاریخ (1) ایران و جهان باستان
فهرست مطالب
موضوع صفحه
1 – شاخص های کیفی وضع موجود : 8
جدول شماره 1 : نظر سنجی از اولیاء دانش آموزان. 9
الف – بررسی نمرات امتحان کلاسی.. 10
جدول شماره 2 : نمرات دانش آموزان قبل از اجرای طرح. 10
نمودار فراوانی نمرات دانش آموزان را در نمودار زیرمشاهده می نمائید . 11
تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس نمودار استخوان ماهی: 21
2-استفاده از رایانه و نمایش فیلم. 23
3- استفاده از تصاویر و نقشه ها 23
4- خواندن مطالبی جذاب برای افزایش آگاهی.. 23
5- بازدید از اماکن تاریخی.. 23
6-دست سازه های تاریخی دانش آموزان. 24
ارزیابی بعد از اجرا (نقاط قوت ) 24
1 – شاخص های کیفی بعد از اجرای طرح : 24
برخی از اظهارنظرها ی دانش آموزان بعد از اجرای طرح : 24
الف – بررسی نمرات امتحان کلاسی.. 25
جدول 1 : نمرات دانش آموزان قبل از اجرای طرح. 25