16 – برطرف کردن ضعف پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در درس جبر و هندسه تحلیلی با استفاده از راه حل های مناسب

16 – برطرف کردن ضعف  پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در درس جبر و هندسه تحلیلی با استفاده از راه حل های مناسب

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 569 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 26 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 26 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی دبیر درس ریاضی دبیرستان :

برطرف کردن ضعف  پایه ای دانش آموزان پایه سوم دبیرستان در درس جبر و هندسه تحلیلی با استفاده از راه حل های مناسب

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات پبیست و هشت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 5

مقدمه (بیان کلی موضوع و گزارش ) 6

اهداف گزارش : 7

هدف اصلی : 7

اهداف فرعی : 7

ارزیابی از وضع موجود. 7

گردآوری اطلاعات راجع به موضوع گزارش : 8

الف) مشاهده: 8

اولین گام جهت پیدا کردن دلایل مشکلات مشاهدات از خود دانش آموزان بود . 8

ب) مصاحبه: 9

ج) پرسشنامه: 9

موانع یادگیری مفاهیم ریاضی : 10

مطالعات در زمینه علل ضعف ریاضی.. 10

الف) عوامل ضعف آموزش درس ریاضی که مربوط به محتوای کتاب‌های درسی ابتدایی می‌باشد. 10

1ـ محدودیت زمان: 11

2ـ محدودکردن معلم در انتخاب محتوا و فعالیت مناسب.. 11

3ـ عدم هماهنگی در ارائه مطالب محتوای درس: 12

4ـ  محتوای کتب درسی.. 12

ب) عوامل ضعف آموزش ریاضی مربوط به خود دانش‌آموز 12

ج) عوامل ضعف آموزش ریاضی مربوط به روش‌های آموزش: 14

د) علل ضعف آموزش ریاضی که مربوط به معلمان است: 16

هـ) چند عامل دیگر از عوامل ضعف آموزش ریاضی.. 18

1ـ نقش فضا و مکان: 18

2ـ نقش خانواده: 18

3ـ کلاس‌های خصوصی: 18

4ـ در اختیارنبودن یافته‌های علمی ریاضی: 19

5ـ کمبود تکنولوژی: 19

6ـ عدم توجه به طرحواره‌ در تدریس و طراحی یک مفهوم. 19

تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 19

ارائه راه حل. 20

  1. پرورش دقّت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری.. 21
  2. ایجاد شادی و نشاط در زنگ های دروس ریاضی.. 21

3- ایجاد انگیزه در دانش آموزان. 21

4 – مشارکت دانش آموز مهم ترین روش ایجاد انگیزه 22

6- برگزاری کلاس های تقویتی در شیفت بعد از ظهر. 23

7 – روشن کردن هدف مبحث ریاضی قبل از تدریس… 23

انتخاب راه حل‌ها 23

چگونگی اجرای راه های جدید : 24

ارزیابی بعد از اجرای راه حل. 25

1 – نمرات دانش آموزان در مفاهیم پایه ای : 25

2 – نمرات دانش آموزان در مباحث اصلی جبر و هدسه تحلیلی.. 25

3 – حالات دانش آموزان در کلاس بعد از اجرای راه حل. 25

ارزشیابی واعتباربخشی.. 26

نقاط ضعف : 27

نقاط قوت : 27

نتیجه گیری.. 27

فهرست منابع و مآخذ. 28

چکیده

تجربه ی طولانی تدریس من و سایرهمکاران در مقطع دبیرستان نشانگر آن است که هر ساله تعدادی از دانش آموزان نه تنها به اهداف کلی دروس ریاضیات (جبر و هندسه تحلیلی ) دست نمی یابند بلکه در یادگیری بیشتر مباحث این دروس  نیز با مشکل روبرو هستند .کلاس من در دبیرستان …………………….  که من در آن مشغول به تدریس می باشم نیز ازاین قاعده مستثنی نبوده ودانش آموزان این مدرسه نیزدر یادگیری مفاهیم جبر و هندسه تحلیلی مشکل داشتند.به گفته ی مدیر مدرسه که دارای چند سال سابقه مدیریت و تدریس درپایه های مختلف آموزشگاه های دیگربوده است . دیگر دانش آموزان سال های گذشته نیز همین مشکل یادگیری را داشتند .  به همین جهت تصمیم گرفتم دلایل بوجود آمدن این مشکل را پیدا کرده و برای آن راه حل هایی در نظر بگیرم . با شواهدی که بنده بدست آوردم به این نتیجه رسیدم ، که مشکل یادگیری این دانش آموزان مربوط به ضعف پایه ای درس ریاضی در سال های قبل بود و بنده با راه حل هایی که در نظر گرفتم مشکلات دانش آموزان را حل کردم .

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید