97 – علاقمند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با استفاده از روش های جدید تدریس

97 – علاقمند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با استفاده از روش های جدید تدریس

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 351 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 31 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 31 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی دبیر زیست شناسی :

علاقمند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با استفاده از روش های جدید تدریس

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و شش صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست:

چکیده 4

کلیدواژ ه ها 4

مقدمه. 5

بیان مسأله. 6

کمبود وقت دانش آموزان برای فعالیت و تحقیق.. 8

توصیف وضعیت موجود : 9

اهداف گزارش تخصصی : 10

هدف اصلی : 10

اهداف جزئی : 10

مقایسه با شاخص : 11

جمع آوری اطلاعات.. 11

تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات : 11

نظر دانش آموزان ضعیف : 12

شناسایی و انتخاب راه حل موقتی جدید. 12

روش اجرای راه حل جدید و نظارت بر آنها 13

بسط مسئله. 14

مشکلاتی که در این روش های دانش آموز محور مبتنی بر نیاز با آنها مواجه بودم عبارت بودند از : 15

مشکل محتوا 16

ارزیابی بعد از اجرای طرح. 18

ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید. 18

اولین جلسه ارزشیابی کلاس : 19

نقاط ضعف ارای طرح : 20

روش های آموزش دانش آموز محور 20

پیشنهادات و راهکار ها به دانش آموزان. 23

از جمله علل عدم پیشرفت دانش اموزان: 23

نتیجه گیری.. 25

منابع و ماخذ. 26

چکیده

تدریس به معنای ساده، یعنی سخنرانی یک دبیر برای تعداد زیادی دانش آموز. این باور ریشه در قرون وسطی دارد. در زما نهای گذشته وقتی کتابی کمیاب میشد، این احساس در دبیر به وجود می آمد که بهتر است دانش خود را در قالب سخنرانی و خطابه منتشر کند؛ اما به تدریج با پیشرفت فناوری و تغییر یادگیرنده، نیاز به تغییر در رو شهای آموزشی احساس شد. امروزه آموزش زیست شناسی با چالشهای بسیاری روبه روست. از جمله این چالشها استمرار روشهای تدریس منسوخ شده، تفکیک آموخته های علمی از دنیای واقعی، کمبود ساعات درسی هفتگی، کاهش فعالیتهای آزمایشگاهی، عدم برنامه ریزی و طبقه بندی درستِ برخی از مطالب درسی، آزمو ن محوری، تمرکز برآموزش کنکوریِ مفاهیم و بالاخره کمبود توجه به خلاقیت یادگیرندگان است.

در مقابل اینها، روشهای مبتنی براستعدادیابی و توجه به فعالیتهای خلاقانه، فعال کردن دانش آموزان در فرایند تدریس با استفاده از رو شهای نوین تدریس، برگزاری اردوهای علمی و بازدید از دستآوردهای علمی جدید، کوشش برای رفع ایرادهای مطالب درسی،توجه به فعالیتهای آزمایشگاهی با اختصاص امتیاز یا نمره به آن، توجه به یادگیری مفاهیم پایه بهجای تمرکز بر نکات کنکوری ومانند اینها از راهکارهای موجود برای بهبود آموزش زیست شناسی و پیشرفت یادگیرندگان است.با توجه به مطالب ذکر شده اینجانب ………..  برای علاقمند نمودن دانش آموزان سال  اول دبیرستان ………………….  به درس زیست شناسی   سعی نموده ام که از روش های جدید و جذاب استفاده نموده تا بتوانم دانش آموزانم را هرچه بیشتر به این درس  و مسائل زیست محیطی علاقه مند نمایم.

کلیدواژ ه ها:

 آموزش زیست شناسی، رو شهای نوین تدریس، فعالیتهای آزمایشگاهی، فعالیتهای خلاقانه

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید