31 – چگونگی همگام شدن با جهانی شدن آموزش شیمی در عصر ارتباطات و اطلاعات

31 – چگونگی همگام شدن با جهانی شدن آموزش شیمی در عصر ارتباطات و اطلاعات

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 424 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 اکتبر 2019

به روز رسانی در: 28 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی دبیر شیمی :

چگونگی همگام شدن با جهانی شدن آموزش شیمی در عصر ارتباطات و اطلاعات

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات چهل و هشت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

 

فهرست مطالب

چکیده. 4

مقدمه. 5

موانع ومشکلات تدریس شیمی.. 11

اهداف گزارش تخصصی : 12

هدف اختصاصی : 12

اهداف جزئی : 12

مقایسه با شاخص : 12

ارزیابی از وضع موجود. 12

گردآوری اطلاعات… 12

تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول.. 13

اجرای راه حل، مرحله اول.. 14

سطح دانش: 14

سطح درک و فهم.. 14

سطح کاربرد. 14

ارزیابی از وضعیت بعد از اجرای راه حل، مرحله اول.. 15

جدول1: فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا سه. 15

جدول2: فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا یک برای سطوح مختلف… 16

نمودار1: فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا یک برای سطوح مختلف… 17

تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول.. 17

ارزیابی از وضعیت و جمع آوری اطلاعات ، مرحله دوم. 17

بعضی از یافته های این مرحله عبارتند از: 18

پیشینه تحقیقات… 19

مفهوم نوآوری در آموزش…. 22

ویژگی های نوآوری در آموزش…. 22

نوآوری و تحول در کلاس درس…. 22

استفاده از چندرسانه ای های آموزشی در تدریس…. 23

استفاده از CD های آموزشی در تدریس…. 25

استفاده از رایانه و اینترنت در تدریس…. 25

استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس…. 26

استفاده از روش فعال یاددهی –  یادگیری مبتنی بر ICT.. 27

اجرای راه حل ، مرحله دوم. 28

ارزیابی از وضعیت بعد از اجرای راه حل، مرحله دوم. 31

جدول4: فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا یک برای سطوح مختلف… 32

نمودار2: فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا یک برای سطوح مختلف… 32

جدول5: مقایسه پیشرفت تحصیلی در هریک از سطح هاو میانگین کلاس…. 33

نمودار3:  مقایسه پیشرفت تحصیلی در هریک از سطح هاو میانگین کلاس…. 33

تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله دوم. 34

ارزیابی از وضعیت، مرحله سوم. 34

اجرای راه حل، مرحله سوم. 34

ارزیابی از وضعیت بعد اجرای راه حل و تجزیه و تحلیل، مرحله سوم. 35

ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن.. 35

نتایج حاصل از اقدام. 37

نقاط قوت اجرای طرح.. 37

نقاط ضعف انجام طرح.. 37

نتیجه گیری و پیشنهادات… 38

منابع مورد استفاده: 45

چکیده

درس شیمی از دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولاً نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را که نشان دادن آن ها حتی در آزمایشگاه دشوار یا غیرممکن است، مانند: حرکت مولکول های گاز، حرکت ذرات باردار درون یک محلول، ساختار مولکولی ترکیبات، …. را می توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه کرد. بنابراین بهره گیری از رایانه در کلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. یکی از بارزترین تأثیرات بهره گیری از رایانه، تعامل فراگیران با یکدیگر و با معلم است.

البته هنوز در میان صاحبنظران، در زمینه سودمندی بهره گیری از رایانه در آموزش و یادگیری اختلاف نظرهایی وجود دارد، زیرا برخی از آنان رویکرد به این مقوله را تنها موجی گذرا
می دانند و در مورد تأثیر عمیق و واقعی آن تردید دارند و برخی دیگر رؤیای مدرسه هوشمند، مدرسه بدون دیوار، مدرسه مجازی و …. در سر می پرورانند.

در این طرح گزارش تخصصی سعی بر این بوده است که در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم. بنابراین در پی روشی برای تلفیق فناوری های نو در امر تدریس بودم. به دلیل حساسیت های خاص کتاب شیمی2، و وجود مطالب حجیم و سنگین در این کتاب، تصمیم گرفتم که امسال  این روش را در کلاس دوم ریاضی انجام دهم. لازم به ذکر است این روش البته با کمی تفاوت سال قبل در کلاس اول انجام شد که نتیجه خوبی داشت.

در انجام این طرح مشکلات بسیاری سر راهم بود که با ترفندهای مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبی را در کلاس به وجود آوردم. مشکل عمده ای که داشتم این بود که روش های تدریس سنتی بخصوص در درس شیمی بیشتر از هر روش دیگری مورد قبول همگان بود، درنتیجه می بایست روش سنتی را با فناوری های نو و از جمله IT و ICT ادغام می کردم. با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن که متوجه شوند آهسته آهسته درگیر فناوری های نو از جمله IT کردم.

نتیجه کاملاً رضایتبخش بود. علاقمندی دانش آموزان به قدری زیاد بود که مجبور بودم بیشتر وقت و زمان خود را صرف مطالعه برای بهره وری مفیدتر از رایانه و اینترنت کنم. ضمناً زمان بیشتری را صرف بررسی تکالیف دانش آموزانم نمایم. به این ترتیب توانستم با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم و دانش آموزانی فعال، محقق، پویا و آشنا به فناوری نو تربیت کنم. نظر آن ها را نسبت به درس شیمی مثبت کنم و اطلاعات علمی آن ها را به روز کرده و افزایش دهم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید