272 – چگونه توانستم با استفاده از بازی های بومی محلی یادگیری درس تبدیل واحد های کلاس ششم را در دانش آموزان تقویت نمایم .

272 – چگونه توانستم با استفاده از بازی های بومی محلی یادگیری درس تبدیل واحد های کلاس ششم را در دانش آموزان تقویت نمایم .

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 2622 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 4 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 4 سپتامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم با استفاده از بازی های  بومی محلی  یادگیری درس تبدیل واحد های کلاس ششم را در دانش آموزان تقویت نمایم .

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم با استفاده از بازی های  بومی محلی  یادگیری درس تبدیل واحد ها ی کلاس ششم را در دانش آموزان تقویت نمایم .

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات پنجاه و هشت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده : 6

کلید واژه : 6

مقدمه. 7

به طور کلی تبدیل واحد ها به انواع مختلفی از قبیل: 10

اهمیت وضرورت تحقیق.. 11

برخورد بامسئله (تشخیص مسئله ) 12

انگیزه تحقیق: 13

اهداف تحقیق: 14

اهداف (اولیه ،میانی و نهایی) 14

توصیف وضع موجود : 15

شواهدیک وگرد آوری اطلاعات.. 18

شاخص های کیفی و وضع موجود  : 18

شاخص های کمی وضع موجود : 20

نمودار شماره 1: ارزیابی آزمون های ابتدایی مداد کاغذی آذرماه 21

درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی.. 21

جدول شماره 1 : درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی دی ماه بر اساس مقیاس درجه بندی در اوایل سال تحصیلی 95-94  21

نمودارشماره 2:  نمایش نتایج آزمون عملکردی دی ماه بر اساس تعداد نفرات.. 22

جدول شماره 2:بررسی علاقه ی دانش آموزان به دروس دی ماه 94. 23

جدول شماره 3 : درصد فراوانی دانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری  ریاضی در دی ماه   94 بر اساس رای گیری تابلویی.. 23

نمودار شماره 3: نموداردانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری نسبت به کل کلاس در دی ماه  سال جاری   24

گرد آوری داده ها جهت شناسایی عوامل موثر در ضعف در یادگیری تبدیل واحد ها 24

د) پرسشنامه. 25

جدول شماره 3 : درصد فراوانی پاسخ همکاران به پرسشنامه بررسی علل بی علاقگی دانش آموزان به درستبدیل واحد ها 25

و) مطالعه. 26

اجرای را ه حل : 26

انتخاب و اعتبار بخشی به راه حل ها 33

گردآوری شواهد دو: 39

شاخص های کیفی  وضع مطلوب  : 39

شاخص های کمی وضع مطلوب : 40

نمودار شماره 4: ارزیابی آزمون ابتدایی آذرماه نسبت به آزمون انتهایی اسفند  ماه سال 95-94. 41

جدول شماره 4 : درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی اسفند ماه بر اساس مقیاس درجه بندی در اواخر سال تحصیلی 93-94. 42

نمودارشماره 5:ارزیابی  آزمون عملکردی دی ماه نسبت به آزمون عملکردی  اسفند ماه بر اساس تعداد نفرات.. 43

جدول شماره 5:بررسی علاقه ی دانش آموزان به دروس… 44

جدول شماره 6 : درصد فراوانی دانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری  ریاضی در اسفند ماه   93 بر اساس رای گیری.. 44

نمودار شماره 6: ارزیابی علاقه ی دی ماه دانش آموزان نسبت به اسفند ماه سال 94-93. 45

(نتیجه گیری) توصیف وضع مطلوب.. 45

پیشنهادات: 48

فهرست منابع و ماخذ. 50

پیوست ها 51

سوال عملکردی شواهد یک ودو 53

پرسشنامه. 56

چکیده :

اقدام پژوهی حاضر با هدف بررسی و رفع مشکل یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد های ریاضی دانش آموزان پایه ششم تدوین شده است. درس تبدیل واحد های طول و سطح وحجم در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درسی مشکل‌آفرین شده است تا جایی که دانش آموزان برای حل مسایل به دیگران تکیه می کنند. تکرار این کار باعث کم شدن علاقه ، عدم انجام  درست تکالیف ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس و … در برخی از دانش آموزان شده است . بعد از بررسی مسایل فوق با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس توسط همکاران با تجربه و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار گرفت وبا راهکارابتکاری یک بازی بومی محلی (بازی گردو –شکستم) وسایرراهکارها نظیر استفاده از روش های فعال تدریس ، نحوه‌ی استفاده از جدول پلکانی تبدیل واحد ها وتوجه به تفاوتهای فردی به این نتیجه رسیدم که کلاس درس ،  روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس باید طوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند و دانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ،اشتیاق انجام تکالیف به موقع و از همه مهم‌تر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند.

کلید واژه :

یادگیری ریاضی – بازی بومی محلی -تفاوت های فردی- روش های نوین – نگرش مثبت – حل مسأله

 

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید