139 – چگونه توانستم تمرکز حواس را در دانش آموزان پایه سوم بهبود بخشم ؟

139 – چگونه توانستم تمرکز حواس را در دانش آموزان پایه سوم بهبود بخشم ؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 3659 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 27 آگوست 2019

به روز رسانی در: 27 آگوست 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم تمرکز حواس را در دانش آموزان پایه سوم بهبود بخشم ؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم تمرکز حواس را در دانش آموزان پایه سوم بهبود بخشم ؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و پنج صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

مقدمه. 4

بیان مسـئله. 5

تعریف واژگان کلیدی.. 6

تمرکز حواس… 7

دانش آموز. 8

ارائـه اطـلاعات (شـواهد 1 ) 8

شاخص های کیفی وضع موجود. 8

شـاخص هـای کـمی وضـع موجـود. 9

راه حـل هـای پیشـنهادی.. 9

اجـرای راه حـل هـا 10

ارائه اطلاعات(شواهد 2 ) 11

منشاء حواس پرتی.. 13

1-آمادگی برای مطالعه: 15

2-داشتن علاقه به مطالعه: 16

3- تعیین زمان و مکان مطالعه: 17

4- یادبگیر که بگویی «نه»: 18

5- ترک افکار منفی و داشتن افکار مثبت: 18

6- طرح سئوال: 19

7- آگاهی از شیوه های صحیح مطالعه و یادگیری: 19

تند خوانی : 20

عبارت خوانی : 20

خواندن اجمالی: 20

خواندن تجسسی: 21

8- جدیت در مطالعه. 21

9- استفاده از راهنما: 21

10- خط کشیدن زیر مطالب مهم: 22

11- یاداشت برداری هنگام مطالعه: 22

پیشنهادا ت: 23

منابع و ماخذ. 25

مقدمه

تمرکز در لغت یعنی تراکم ، فشردگی مجموعه، چکیده، تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ و نگهداری توجه و تمرکز حواس، روی موضوعی معین، بدون تمرکز حواس، یادگیری مثمر ثمر نخواهد بود. بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و تمرکز نسبی است یعنی کسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیاز به تفکرو تجزیه و تحلیل دارند مشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبه ی تفریحی و سرگرمی دارند، بسیار آسان است.

یعنی عوامل حواس پرتی را به حد اقل رساندن… تمرکز هر شخص به نسبت کاهش عوامل حواس پرتی او افزایش می یابد و بنا به تغییرات موقعیت ذهنی و محیطی او تغییر می کند. بیشتر افراد گمان می کنند که تمرکز یک امر ذاتی و تغییر آن ناممکن است، در حالی که تمرکز یک امر اکتسابی است و باید هر روز پرورش و جهت داده شود و هر کس با هوش عادی خود می تواند به آن دست یابد. پس برقراری تمرکز حواس به میزان کاهش عوامل حواس پرتی بستگی دارد. یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواس کمتر است و بر عکس. لذا حواس پرتی؛ یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کاری و فرو رفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.

رهایی از حواس پرتی و ایجاد تمرکز حواس در افراد مختلف، متفاوت است و به حالت درونی، تجربه ها مکان و موقعیت آن ها بستگی دارد. برخی از افراد اظهار می دارند که من آدم کاملا حواس پرتی هستم و برخی دیگر می گویند نمی توانم تمرکز حواسم را به روی کاری حفظ کنم. در حالی که این تفکر غلط است و هیچ کس نباید خود را فردی کاملا حواس پرت یا فاقد تمرکز حواس بداند بلکه بهتر است وقتی که تمرکز حواس فردی دچار اختلال شد، بگوید در این لحظه و در محیط فعلی حواس پرتی من بیشتر و میزان تمرکزمن کمتر است. لذا حواس پرتی بیشتر علل درونی دارد و به طبیعت خود فرد، ویژگی ها، حالات روحی و روانی، و عادات فردی بستگی دارد.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید