320 – درمان اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD) دردانش آموز کم توان ذهنی

320 – درمان اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD) دردانش آموز کم توان ذهنی

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 881 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 16 نوامبر 2019

به روز رسانی در: 16 نوامبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی گزارش تخصصی

گزارش تخصصی آموزگار و دبیر استثنایی :

درمان اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD) دردانش آموز کم توان ذهنی

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی و پنج  صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این گزارش تخصصی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این گزارش تخصصی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده. 3

مقدمه. 3

توصیف وضعیت موجود و بیان مسئله. 4

اهداف گزارش تخصصی :. 4

هدف اصلی :. 4

اهداف جزئی :. 4

مقایسه با وضع مطلوب :. 4

پیامد و ضرورت مسئله. 5

جمع آوری اطلاعات. 5

مشخصات آزمودنی. 6

اختلال بی اعتنایی مقابله ای. 6

سبب شناسی. 7

درمان. 8

روش هایی که برای جمع آوری اطلاعات استفاده کردم عبارتنداز:. 8

2.پرسشنامه ی علائم مرضی کودکان CSI-4. 9

فرم ویژه ی معلم. 9

فرم ویژه ی والدین. 10

3.آزمون اندریافت کودکان( CAT).. 11

تجزیه وتحلیل وتفسیر داده ها. 13

شناسایی و انتخاب را ه حل های موقتی. 15

اجرای راه حل های جدید. 15

آموزش والدینی بارکلی. 15

آموزش مهارت های اجتماعی. 16

پرورش استقلال. 17

تقویت اعتماد به نفس. 18

رفتار درمانی فردی کودک. 18

قرارداد همبستگی:. 18

تکنیک توقف موقت بازی:. 19

آموزش آرمیدگی به محدثه:. 19

روش ایفای نقش:. 19

روش الگوسازی:. 20

رژیم غذایی مناسب. 20

ارزیابی بعد از اجرای طرح. 20

پرسشنامه ی علائم مرضی کودکان CSI-4. 20

فرم ویژه ی معلم. 21

فرم ویژه ی والدین. 21

نیمرخ نمره های ملاک پرسشنامه والد و معلم. 22

جدول الف.نمودار قبل از درمان. 22

جدول ب: نمودار بعد از درمان. 24

آزمون اندیافت کودکان(CAT).. 26

نمره گذاری آزمون قبل از درمان. 26

نمره گذاری آزمون بعداز درمان. 26

مشاهدات طبیعی. 27

جدول سیاهه ی رفتار. 28

نقاط قوت. 29

نقاط ضعف :. 30

تجدیدنظر وگزارش نهایی. 30

نتیجه گیری. 30

توصیه ها و پیشنهادها. 31

منابع و ماخذ. 32

چکیده

    اختلال بی اعتنایی مقابله ای ،یکی از اختلالات دوران کودکی و نوجوانی می باشد،که در آن کودک مبتلا به آن رفتارهای متمردانه،ناسازگارانه یا خصمانه دربرابر منابع اقتدار نشان می دهد.

       دراین پژوهش سعی کردم تا اختلال بی اعتنایی مقابله ای در محدثه،دانش آموز کلاس دوم رادرمان کنم .محدثه براساس DSM-IV دارای اختلال بی اعتنایی مقابله ای می باشد.

    در این پژوهش ،برای درمان این اختلال از روش های درمانی،کمک گرفته شد.یکی از روش های درمانی استفاده از آموزش والدینی بارکلی است و باعث افزایش مهارت والدین درتوجه انتخابی به رفتارهای کودک،بیان دستورات صحیح و واضح و به کار گیری تمرینات انضباطی موثر،شده است.ازدیگر روش های درمان برای محدثه آموزش مهارت های اجتماعی از طریق بازی های گروهی ،پرورش استقلال،تقویت اعتماد به نفس و رفتاردرمانی فردی می باشد.

      بااستفاده از پرسشنامه ی علائم مرضی کودکانCSI-4 ،آزمون اندریافت کودکان CAT

و مشاهدات طبیعی سعی در جمع آوری اطلاعات نمودم.روش های درمانی ذکر شده

رااجرانمودم.تجزیه وتحلیل اطلاعات از طریق ترسیم جدول،نمودار نیمرخ وفرم های مربوط به

تست های نام برده شده ،صورت گرفته است.بعد از اجرا،مشخص شد استفاده از روش های

 درمانی ،تاحدچشمگیری باعث بهبود و درمان اختلال بی اعتنایی مقابله ای در محدثه شده

است.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این گزارش تخصصی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این گزارش تخصصی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این گزارش تخصصی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید